To przegląd medialności polskich brandów, przygotowany przez magazyn „Press” wspólnie z Instytutem Monitorowania Mediów, którego efektem jest 50 rankingów branżowych i 500 marek przeanalizowanych oraz uporządkowanych według siły marki. W zestawieniu znalazły się również marki branży FMCG.
Badanie Top Marka 2024 objęło ponad 1,4 mln tekstów prasowych, 11,9 mln publikacji internetowych oraz 18,2 mln postów z Facebooka, Instagrama, X i YouTube’a, opublikowanych od 1 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 roku.
„Top Marka to zestaw insightów i wskazówek, które działania przynoszą dzisiaj współczesnym markom największe i najlepsze efekty. To wgląd w to, jak brandy nie tylko kształtują swój wizerunek, ale także rzeczywistość, jak inspirują i angażują, a dzięki temu wyróżniają się na tle konkurencji” – podkreśla Sebastian Bykowski, wiceprezes IMM.
Wśród 50 topowych marek znalazły się również te z branży FMCG:
- Martini – FMCG alkohole
- Coca – Cola – FMCG artykuły spożywcze i napoje
- Żywiec – FMCG piwa i cydry
- Biedronka – Markety spożywcze
- Rossmann – Sieci apteki i drogerie
- Orlen – Stacje benzynowe
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
oprac.: red.