Pod hasłem „Kulinarni odkrywcy” rusza dwunasta edycja programu Tesco dla Szkół, który tym razem koncentruje się na edukacji kulinarnej dzieci. Wg badań przeprowadzonych na zlecenie programu przez MillwardBrown, ponad połowa polskich dzieci w wieku szkolnym nie potrafi samodzielnie zaparzyć herbaty, a z odgrzaniem obiadu nie poradzi sobie co piąty gimnazjalista. Program edukacyjny Tesco dla Szkól – „Kulinarni odkrywcy”, skierowany do szkół podstawowych i gimnazjalnych, oferuje nauczycielom i rodzicom przepis na skuteczne zachęcenie dzieci do kulinarnych eksperymentów. Program wspiera kampania komunikacyjna do szkół, rodziców oraz klientów sieci.
Instytut badawczy MillwardBrown na zlecenie Tesco dla Szkół przeprowadził badania na reprezentatywnej grupie matek dzieci w wieku 6-16 lat, sprawdzające zdolności kulinarne dzieci oraz ich wpływ na sposób odżywiania, ogłoszone w sierpniu 2014 r. pod nazwą „Kulinarni odkrywcy”. Z badań wynika, że polskie dzieci nie są wystarczająco samodzielne w kuchni, a im gorzej dziecko radzi sobie z gotowaniem, tym bardziej niezdrowo się odżywia. W odpowiedzi na wyniki badania, program Tesco dla Szkół będzie pomagał kształtować zdrowe nawyki żywieniowe dzieci, co owocować będzie w przyszłości lepszą jakością ich życia oraz zdrowia. Programowi Tesco dla Szkół towarzyszy kampania w prasie kobiecej. W jej ramach w wybranych tytułach pojawią się materiały zachęcające do edukacji w zakresie zdrowego odżywiania i udziału w konkursie. Prowadzone będą także działania w sklepach sieci Tesco skierowane do pracowników oraz klientów, między innymi przygotowany został spot promujący program, który będzie wyświetlany na ekranach w sklepach (POS TV). Partnerami merytorycznymi programu, dbającymi o jakość przekazywanej wiedzy merytorycznej są Federacja Polskich Banków Żywności, poradnia dietetyczna SetPoint oraz szkoła gotowania dla dzieci Little Chef. W tym roku patronat honorowy nad konkursem objęło aż 11 Kuratoriów Oświaty, 10 Marszałków Województw, Agencja Rynku Rolnego oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji.