Po blisko 10 miesiącach od wprowadzenia pierwszych warzyw i owoców Perfectly Imperfect do sklepów w Polsce, Tesco wspólnie z dostawcami dodaje do oferty kolejne „nieidealne” produkty – tym razem sezonowe ogórki i paprykę. Obecnie już wszystkie hipermarkety firmy w Europie Środkowej oferują „niedoskonałe” warzywa i owoce, i tym samym wspierają dostawców w ograniczaniu ilości marnowanej żywności. Według danych raportu Fusions, rocznie w Europie 9,1 mln ton żywności trafia do kosza już na etapie produkcji. Jednym z powodów wyrzucania warzyw i owoców jest ich kształt, rozmiar lub waga, która nie odpowiada wyznaczonym standardom. Odpowiedzią Tesco było wprowadzenie już na początku 2017 r. pierwszych produktów Perfectly Imperfect do 14 sklepów w Polsce. Obecnie ponad 200 placówek w Polce oferuje pełną gamę linii Perfectly Imperfect wraz z dwoma nowościami. Teraz klienci poza wcześniej dostępnymi ziemniakami, marchwią, burakami i jabłkami mogą sięgnąć po „nieidealne” papryki i ogórki. Firma zapewnia, że wraz z dostawcami będzie rozwijać asortyment, dzięki któremu zmniejsza się skala marnowania żywności.
Tesco Polska już od 4 lat przekazuje nadwyżki żywności bezpośrednio ze sklepów do Banków Żywności i lokalnych organizacji charytatywnych. Akcja Perfectly Imperfect ma na celu uświadomienie konsumentom, ile pożywienia marnuje się już w czasie produkcji i dystrybucji. Korzyści z kupowania nieidealnych produktów odnoszą zarówno rolnicy, jak i konsumenci. Ci pierwsi nie wyrzucają do kosza dobrego do spożycia jedzenia i mogą sprzedać szerszą niż dotąd gamę swoich produktów do sklepów. Konsumenci natomiast otrzymują warzywa i owoce o tych samych wartościach i smaku, ale w niższych cenach. Do wybierania nieforemnych warzyw i owoców zachęcają także dystrybutorzy.