Tesco po raz trzeci wykorzystało swoją sieć sklepów, by wsłuchać się w głos lokalnych społeczności, w których funkcjonuje. W ramach programu „Decydujesz, pomagamy” przekaże 650 tys. zł organizacjom społecznym.
Tesco aktywnie działa na rzecz poprawy funkcjonowania społeczności, w których znajdują się sklepy sieci. Takim działaniem jest program grantowy „Decydujesz, pomagamy”, w którym Tesco wspiera organizacje społeczne. Trzecia edycja cieszyła się dużym zainteresowaniem. Polacy oddali ponad 4,8 mln głosów i wybrali 125 najciekawszych projektów społecznych. Organizacje otrzymają po 5.000 zł, dzięki którym będą mogły wcielić w życie swoje pomysły.
Na potrzeby programu mapa Polski została podzielona na 125 mikroregionów, w których funkcjonują sklepy sieci. Organizacje społeczne i grupy nieformalne zgłosiły prawie pięćset projektów, spośród których jurorzy wyłonili 339 finalistów. Ci od 3 do 31 października walczyli o głosy mieszkańców poszczególnych regionów. Klienci Tesco przy każdych zakupach otrzymywali żeton do głosowania. W taki sposób wybrali 125 najciekawszych pomysłów, które zostaną zrealizowane, dzięki grantom.
– Po raz trzeci otrzymaliśmy dowód na to, że warto angażować się w akcje mobilizujące do działania lokalne społeczności. Ponownie organizacje zaskoczyły nas ogromną znajomością lokalnych problemów i różnorodnością zgłoszonych projektów. Z dumą przekazujemy granty organizacjom – powiedziała Katarzyna Michalska-Miszczyk, Prezes Fundacji Tesco.
W ramach programu przyznano również 5 wyróżnień – dodatkowych grantów w wysokości 5 000 zł.