Już po raz kolejny działania Tesco z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu zostały wyróżnione w corocznym Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Tesco zajęło 7 miejsce w klasyfikacji generalnej, będąc tym samym jedyną siecią handlową w pierwszej dziesiątce firm wyróżnionych w rankingu. Wyniki XIV Rankingu Odpowiedzialnych Firm ogłoszone zostały 4 czerwca. W czternastej edycji rankingu udział wzięły 74 firmy, spośród których 68 zaklasyfikowało się do głównego zestawienia.
Mimo specyficznych warunków związanych z pandemią Covid-19, tegoroczna edycja zgromadziła duże grono uczestników. Potwierdza to, że nawet w obecnej trudnej sytuacji, firmy działające w Polsce nie zapominają o swojej społecznej roli i nieustannie realizują własne działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Tesco od wielu lat skupia się na walce z marnowaniem żywności, przekazując regularnie nadwyżki żywności ze sklepów potrzebującym. Firma kładzie też nacisk na promocję zdrowego stylu życia czy też wspieranie lokalnych społeczności oraz tworzy przyjazną kulturę pracy, wspierającą możliwości rozwoju i akceptującą różnorodność w miejscu pracy. Podczas pandemii Tesco podjęło też dodatkowe działania, m.in. przekazując Bankom Żywności i Caritas dodatkową darowiznę w postaci 20 ton żywności, które trafiły do osób najbardziej potrzebujących. Firma dołączyła także do organizacji, które podpisały Europejską Deklarację Organizacji Filantropijnych w związku z epidemią COVID-19. Dołączenie do sygnatariuszy jest wyrazem solidarności w czasie pandemii oraz zapewnieniem wsparcia wobec partnerów społecznych i grantobiorców w niesieniu pomocy tym, których obecnie panujący kryzys dotyka najbardziej.
Ranking Odpowiedzialnych Firm publikowany jest od 2007 roku. Jest on jedynym podsumowaniem firm działających w Polsce, w którym oceniane są one pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Łącznie w Rankingu Odpowiedzialnych Firm wzięło już udział ponad 200 firm działających na polskim rynku.
Foto: bigstockphoto.com