Tesco zostało laureatem 16. edycji konkursu International Business Awards w kategorii „Corporate Social Responsibility Program of the Year – in Europe”. Sieć handlowa została wyróżniona srebrem za kampanię przeciw marnowaniu jedzenia. To już ósma na przestrzeni ostatnich dwóch lat nagroda dla Tesco za działania w ramach zrównoważonego rozwoju. Jury konkursowe doceniło realizowane przez Tesco w Europie Środkowej działania przeciw marnowaniu żywności.
Kampania Tesco znalazło się w towarzystwie najlepszych projektów firm i organizacji z 74 państw z całego świata, wybranych z ponad 4000 zgłoszeń. Laureaci Stevie Awards zostali wyłonieni w 16 kategoriach w trakcie trzymiesięcznego głosowania jury, złożonego z międzynarodowych specjalistów i ekspertów branżowych. Przyznawane już po raz szesnasty International Business Awards to najbardziej prestiżowe wyróżnienia w międzynarodowym świecie biznesu. Statuetki Stevie były wręczane laureatom konkursu podczas gali w Wiedniu, która odbyła się 19 października.
– Nagroda to zawsze miły akcent doceniający codzienną pracę – mówi Daria Kulińska, menedżer ds. komunikacji Tesco Polska. – Wyróżnienie Stevie Awards to efekt zaangażowania w walkę z marnowaniem tysięcy osób, wśród których na szczególne wyróżnienie zasługują pracownicy Tesco. Dziękujemy.
W Polsce Tesco jest blisko osiągnięcia celu redukcji skali marnowania o połowę, na długo przed granicą 2030 r. wyznaczoną w Celach Zrównoważonego Rozwoju.