Tesco liderem branży handlowej w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Aktualności

Tesco liderem branży handlowej w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

08 kwietnia 2016

Tesco Polska zostało wyróżnione za wieloletnią współpracę z Forum Odpowiedzialnego Biznesu – najdłużej działającą i największą organizacją pozarządową w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu. Wręczenie nagrody odbyło się podczas konferencji towarzyszącej publikacji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, będącej podsumowaniem najważniejszych dokonań w obszarze CSR polskich firm. W publikacji znalazło się aż 12 programów Tesco Polska.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, opracowywany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, stanowi największy w Polsce przegląd działań firm z obszaru biznesu społecznie odpowiedzialnego. Tegoroczna edycja zawiera aż 811 przykładów dobrych praktyk, czyli działań na rzecz środowiska, lokalnych społeczności oraz pracowników, zgłoszonych przez 136 firm.

Wśród przykładów odpowiedzialnych inicjatyw znajdują się również programy Tesco Polska oraz Fundacji Tesco Dzieciom – dedykowane najważniejszym filarom naszych działań społecznie odpowiedzialnych: promocji zdrowego stylu życia, walce z marnowaniem żywności i wsparciu lokalnych społeczności. W sumie wyróżnionych zostało 12 programów, co czyni Tesco Polska liderem branży handlowej w obszarze CSR.

Na uwagę zasługuje między innymi konsekwentnie realizowana strategia walki z marnowaniem żywności. Tesco Polska od 2013 roku przekazuje nadwyżki żywności ze swoich sklepów do lokalnych Banków Żywności, dzięki czemu nie tylko zapobiega marnotrawstwu w swoim łańcuchu dostaw, ale i wspomaga osoby potrzebujące. Od początku trwania programu zostało przekazanych ponad 1300 ton produktów – ilość wystarczająca do przygotowania 3,3 mln posiłków. Ponadto, nasza firma stale edukuje swoich klientów na temat odpowiedzialnego podejścia do żywności. Co rok w programie Tesco dla Szkół bierze udział blisko 10 tysięcy uczniów, którzy uczą się szacunku do żywności oraz zasad zdrowego odżywiania.

Wśród innych działań, wyróżnionych w raporcie, znalazły się również: program Społecznicy, Healthy Apetyte, zbiórki żywności, Pasaż Tesco, Poznaj bliskiego sąsiada oraz inicjatywy Fundacji Tesco Dzieciom. Są to przykłady działań, jakie od wielu lat podejmuje Tesco Polska na rzecz swojego najbliższego otoczenia, konsekwentnie wdrażając zasady społecznej odpowiedzialności biznesu. Te starania zostały wyróżnione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które w tym roku uhonorowało 8 film za wieloletnią współpracę.

– Stale powtarzamy, że CSR to działanie długofalowe, dlatego tak ważne jest, aby współpraca z firmami również miała taki charakter. Bez trwałego zaangażowania firm i ich liderów nie byłoby możliwe wprowadzanie zasad społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. Przed nami wiele wyzwań, więc tym bardziej cieszy nas fakt, że wzrasta liczba firm, które nie tylko wdrażają CSR w swoich firmach, ale chcą również wspierać rozwój tych wartości w otoczeniu rynkowym i społecznym – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Z publikacją „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” można zapoznać się na stronie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2015/