Tesco – Jak grilluje Polak

Aktualności

Tesco – Jak grilluje Polak

20 maja 2015

74% Polaków – tylu z nas, jak pokazało badanie przeprowadzone dla Tesco, regularnie grilluje.[1] Ulubione smaki? Najczęściej grillujemy kiełbasę, a jako dodatki do dań z rusztu wybieramy pieczywo i piwo. Nie boimy się czosnku, ponad połowa z nas wskazuje go jako ulubiony smak grillowych dań.

Temperatura systematycznie rośnie, sezon grillowy już w pełni. Jak często grillujemy lub jesteśmy gośćmi grillowania? Niemal co czwarty Polak (24%) grilluje 2-3 razy w miesiącu, a kolejne 23% Polaków cieszy się wspólnym grillowaniem raz w miesiącu. Największymi fanami grillowania, którzy rozpalają ruszt co najmniej raz w tygodniu, jest 6% Polaków.

Szczególnymi miłośnikami grillowania są osoby w wieku 20-29 lat – 74% z nich grilluje przynajmniej raz w miesiącu, a tylko co dziewiąty (11%) nie grilluje w ogóle. Co ciekawe, kobiety (75%) grillują częściej niż mężczyźni (72%).

Co trzeci Polak (34%) szykując się do grillowania woli korzystać z gotowych produktów, które nie wymagają dodatkowego przygotowywania i są gotowe do położenia na ruszcie – 26% używa ich zazwyczaj, a 8% używa wyłącznie gotowych zestawów. Cały czas jednak większość Polaków, bo aż 66% woli samodzielnie przygotowywać produkty do grillowania. Z myślą o tych miłośnikach grillowania przygotowaliśmy nową ofertę produktów Tesco Grill – blisko 30 mieszanek przypraw, marynat, sosów, ketchupów, musztard i dressingów, które wzbogacą smak naszych potraw – mówi Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska.

Na ruszcie najczęściej gości mięso. Zdecydowanym liderem jest wciąż kiełbasa, która regularnie pojawia się na stołach niemal dziewięciu na dziesięciu grillujących Polaków (88%). Chętnie grillujemy także mięso wieprzowe (62%) i drobiowe (55%), mniej popularna jest wołowina (16%). Grill to jednak nie tylko dania mięsne. Już 29% Polaków regularnie grilluje warzywa, a co piąty Polak (20%) – ryby. Listę produktów zamykają owoce (5%) i grzyby (3%).

Spośród dodatków, na stołach grillujących Polaków najczęściej gości pieczywo (79%) i sosy, ketchupy i musztardy (70%). Naszym ulubionym smakiem dodatków jest czosnkowy, preferuje go ponad połowa Polaków (54%). Lubimy także smak pomidorowy (37%) i majonezowy (30%). Smak pikantny bardziej lubią mężczyźni (30%) niż kobiety (22%). Większość Polaków przygotowuje sałatki lub surówki (58%), zaś owoce je podczas grillowania już tylko 15% badanych.

Najpopularniejszym napojem jest piwo, po które sięga 77% grillujących Polaków. 40% badanych preferuje napoje bezalkoholowe. Na niektórych stołach goszczą także mocniejsze alkohole (27%) i wino (13%).

Wśród grillujących możemy łatwo wyróżnić miłośników charakterystycznych smaków. Przykładowo, osoby grillujące drób najchętniej dobierają do niego po pieczywo i słodkie przekąski. Ci zaś, którzy grillują „lżejsze” warzywa i ryby, sięgają również po sałatki i napoje bezalkoholowe.

 

 

[1] Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie Tesco Polska w dniach 24-29 kwietnia 2015 r. metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 15 lat i więcej.