Targi RetailShow: Modelowy sklep – kumulacja innowacji

Aktualności

Targi RetailShow: Modelowy sklep – kumulacja innowacji

14 listopada 2024

Targi RetailShow są wydarzeniem skierowanym do decydentów i specjalistów branży handlowej. Tegoroczna edycja, która odbędzie się w dniach 20-21 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie. Targi łączą w sobie możliwość sięgnięcia po najnowszą wiedzę na konferencji Retail Congress, po produkty na stoiskach wystawców oraz wyjątkowy Modelowy Sklep. “Poradnik Handlowca” objął patronat medialny nad wydarzeniem. 

Modelowy Sklep, centralny punkt targów RetailShow 2024, to miejsce w którym każdy odwiedzający, może sprawdzić funkcjonowanie prezentowanych tam innowacji. Tegoroczna ekspozycja przybliży nowatorskie rozwiązania i najnowsze trendy w projektowaniu przestrzeni handlowych.

Wyposażenie dedykowane

Tegoroczny Modelowy Sklep dzięki wizji projektantki i innowacyjności wystawców przeprowadzi odwiedzających wyznaczonymi alejkami przez różne strefy.

— W tym roku w Modelowym Sklepie pokazana zostanie zróżnicowana i rozbudowana oferta wyposażenia w meble dedykowane dla poszczególnych grup asortymentowych.  Zobaczymy meble na stoiska do piekarni & cukierni, warzywa & owoce, home & deco, ogród i inne. Ciekawie zapowiadają się propozycje mebli chłodniczych, szczególnie tych wolnostojących o mniejszych gabarytach, o które klienci bardzo często pytają — opisuje Ewa Gawroniak z pracowni Ego-Studio shop design, projektantka Modelowego Sklepu. — Znajdziemy ofertę kas obsługowych i samoobsługowych, infokiosków, pieców piekarniczych. Będzie można porównać ofertę dwóch firm oświetleniowych – Fagerhult i Profilight Group, które zaprezentują rozwiązania oświetlenia ogólnego oraz stref dedykowanych. Pojawią się różne barwy światła,  w tym moja rekomendowana dla sklepów spożywczych  barwa 3500K. Nowością, która może cieszyć się szczególnym zainteresowaniem powinna stać się witryna samoobsługowa przeznaczona do sprzedaży 24/7 — podkreśla Ewa Gawroniak.

Zaaranżować gotowy sklep

Częścią Modelowego Sklepu będzie strefa wyposażona przez firmę Modern Expo.

— Tym razem, chcemy więcej miejsca poświęcić na opowieść o projektach, które nas kształtowały. Mamy bardzo dużą przestrzeń w ramach Modelowego Sklepu, co pozwala nam zaaranżować praktycznie gotowy sklep, ze wszystkim, kluczowymi elementami wyposażenia — mówi Piotr Lutek, marketing business partner w Modern-Expo S.A. — Z pewnością pokażemy szeroki asortyment produktów chłodniczych. Zarówno z linii Cooles, czyli ekologiczne przyścienne witryny chłodnicze zgodne z aktualnymi trendami rynkowymi i wymogami UE w zakresie oszczędności energetycznej. Do tego  Quadros – system gastronomicznych lad chłodniczych, który pozwala na zachowanie najwyższej jakości produktów, utrzymując standard temperatur właściwy dla produktów spożywczych, pozwalający eksponować je w atrakcyjny sposób.

Odwiedzający będą mogli również poznać szczegółowe, flagowe rozwiązania regałowe. Te podstawowe, jak i te dedykowane konkretnym sekcjom placówki detalicznej jak nabiał czy warzywa i owoce.

— Po raz drugi pokazana zostanie też Conveniq, przyszłość vendingu. Modułowy system oparty o własną aplikację, który poza wskazanymi funkcjami jest także doskonałą przestrzenią reklamową z pełnym pomiarem efektywności dotarcia do konsumentów. Maszyna może zawierać m.in. urządzenie chłodnicze, typowy moduł vendingowy, kawomat, terminal paczkowy oraz moduł do sprzedaży gorących przekąsek. Intuicyjna aplikacja uzupełnia komfort całego rozwiązania. W zasadzie zautomatyzowany format Convenience — dodaje Piotr Lutek.

Otwarte rozwiązania

Swoje najnowsze rozwiązania technologiczne dla branży retail i innowacyjne systemy ekspozycyjne dla punktów handlowych zaprezentuje również firma Mago S.A.

— W Modelowym Sklepie przedstawimy linię automatycznych rozwiązań Nexto, czyli modułowe, wielofunkcyjne punkty samoobsługowe, które sprawdzą się zarówno w przestrzeni miejskiej, a także w miejscach o ograniczonym dostępie do usług, takich jak MOP-y, stacje paliw czy ładowania pojazdów — wymienia Kamila Lasota,  marketing project manager w Mago S.A. — Dzięki modułowej konstrukcji automatyczne rozwiązania linii Nexto można dostosować do skali i zakresu usług w danej lokalizacji oraz do wymogów przestrzennych. Po instalacji wybranych modułów Nexto pozostaje rozwiązaniem otwartym, umożliwiającym elastyczne dodawanie kolejnych usług. Wyposażone w podstawowe media, w tym zasilanie fotowoltaiczne i łączność, doskonale adaptuje się do zmieniających się potrzeb użytkowników.

Firma zachęca również do zapoznania się z  systemem regałowym Mago NX, który efektywnie integruje regały paletowe z ekspozycyjnymi. To rozwiązanie pozwala na jednoczesną sprzedaż i magazynowanie towarów, co znacznie ułatwia ich uzupełnianie na półkach, eliminując potrzebę częstych wizyt w magazynie. Szeroka gama dostępnych akcesoriów pozwala tworzyć indywidualne ekspozycje dla różnych grup produktów, dostosowane do specyficznych wymagań handlowych.

— Zaprezentujemy także eleganckie i funkcjonalne regały alkoholowe. Nowoczesny design tych regałów przyciąga uwagę klientów, zachęcając ich do impulsywnych zakupów. Są bardzo dobrym rozwiązaniem dla sklepów typu convenience, gdzie liczy się optymalizacja przestrzeni oraz bezpieczeństwo prezentowanego asortymentu. Zapewniają łatwy dostęp do produktów, a jednocześnie atrakcyjną ekspozycję. Nasze regały Home&Deco, przeznaczone do prezentacji produktów dekoracyjnych, tworzą przyjazną przestrzeń zakupową, przyciągając klientów. Dzięki ich funkcjonalnemu i estetycznemu wykonaniu można skutecznie wyróżnić sezonowe trendy, bestsellery oraz unikalne produkty — podsumowuje  Kamila Lasota.

Wojciech Smoktunowicz, dyrektor marketingu z firmy ECP Polska, organizator targów podkreśla,  że słowa wystawców będących wiodącymi firmami w branży są najlepszą rekomendacją udziału w RetailShow.

Również w Modelowym Sklepie ekspert Robert Kujawa z Retail Security Academy udzieli bezpłatnych konsultacji na temat tego, jak w dobie wzrostu kradzieży sklepowych i rosnących cen zabezpieczeń stosowanych w sklepach, minimalizować straty, które powstają  zarówno w wyniku kradzieży zewnętrznych  jak i wewnętrznych.

Modelowy Sklep to szczególna część Targów RetailShow, gdzie w niezobowiązującej atmosferze sprawdzić można funkcjonalności zaprezentowanych produktów, przyjrzeć się im w scenerii sklepowej, a także porozmawiać z przedstawicielami dostawców i producentów.

źródło: RetailShow
oprac.: red.