Franczyzowa sieć detaliczna Rabat Detal, licząca około 1200 sklepów, co roku organizuje targi centralne dla wszystkich swoich franczyzobiorców oraz cykl targów regionalnych. Pierwsze tegoroczne targi z tego cyklu (dla regionu Wielkopolska) właśnie odbyły się w dniach 4-5 października br. w Licheniu Starym koło Konina. Wzięli w nich udział właściciele sklepów z województwa wielkopolskiego, lubuskiego oraz kujawsko-pomorskiego. Targi tradycyjnie były okazją do spotkania kupców z producentami współpracującymi z siecią, z dystrybutorami. W tej edycji targów uczestniczyło 40 producentów. Na tę okazję przygotowano atrakcyjne oferty promocyjne, specjalne pakiety zakupowe oraz liczne nagrody dla uczestników. Biznesowe walory targów dominowały w pierwszej części wydarzenia, część wieczorną przeznaczono natomiast na zabawę integracyjną, na spotkania z gośćmi specjalnymi czy wymianę doświadczeń z innymi franczyzobiorcami. Sieć Rabat Detal ma w planach jeszcze dwie edycje targów regionalnych dla regionów Dolny Śląsk (w Karpaczu) i Górny Śląsk (w Szczyrku). Prezes Marek Szybalski, rozmawiając w trakcie targów z „Poradnikiem Handlowca”, stwierdził: – Wbrew trudnym rynkowym warunkom, mocnej konkurencji, widzimy, że małe sklepy zaczynają rosnąć, mają coraz lepsze wyniki finansowe, zwłaszcza te dobrze zarządzane, oferujące świeży asortyment w atrakcyjnych cenach, szczególnie asortyment typu convenience. Liczymy też, że ich możliwości poszerzą się dzięki niedawnej fuzji z GK Specjał – powiedział Marek Szybalski.