W otoczeniu tatrzańskich szczytów, 14 czerwca w Zakopanem odbyły się Targi Centralne sieci Rabat Detal. Swą obecnością Targi zaszczyciło około 700 gości. Targi to bowiem od lat najlepszy sposób na spotkanie w jednym miejscu wielu kontrahentów z wieloma właścicielami sklepów. To niepowtarzalna okazja do nawiązania nowych kontaktów, podpisania korzystnych umów oraz skorzystania z licznych promocji i rabatów. Prezes sieci Rabat Detal Marek Szybalski w części oficjalnej pochwalił się ostatnimi wynikami sieci. Od roku Rabat Detal jest w strukturach Grupy Kapitałowej Specjał. Sieć liczy obecnie 1765 sklepów i od niedawna stała się już siecią ogólnopolską, uzupełniając swój stan posiadania o tereny województw położonych na północy i północnym wschodzie kraju. W portfolio Rabatu Detal są sklepy ogólnospożywcze, sklepy convenience specjalizujące się w daniach gotowych i asortymencie paczkowanym oraz sklepy specjalistyczne oferujące szeroką gamę różnorodnych alkoholi czy wędlin. Ostatnio ta szeroka paleta poszerzyła się o trafiki oraz sklepy zlokalizowane przy stacjach benzynowych. W ten sposób sklepy sieci zaspokajają najróżnorodniejsze potrzeby polskich klientów. 50% przyrost liczby placówek handlowych w przeciągu ostatniego roku jest potwierdzeniem akceptacji tej strategii rozwoju, a obroty szacowane również w skali rocznej na bazie kas fiskalnych w działających sklepach sieci oscylują wokół 1,7 mld zł. W rozmowie z „Poradnikiem Handlowca”, który był patronem medialnym wydarzenia Marek Szybalski nie wykluczył przekroczenia w tym roku pułapu 2000 sklepów. Ekspansja ma być skierowana na województwa mazowieckie i łódzkie. W ocenie prezesa Szybalskiego targi spełniły swą funkcję, wzięło w nich udział 400 handlowców-właścicieli sklepów, stoisk producenckich było ponad 80. Oprócz targów centralnych, w drugiej połowie roku odbędą się jeszcze 4 edycje targów regionalnych.