Szymon Piotrowiak, Marketing Manager, Müller Dairy Polska Sp. z o.o. Sp. k.

Wywiady

Szymon Piotrowiak, Marketing Manager, Müller Dairy Polska Sp. z o.o. Sp. k.

04 kwietnia 2016

„Poradnik Handlowca”: Firma Müller jako pierwsza zaczęła sprzedawać deser mleczno-ryżowy w 1981 r., czyli ten produkt na rynku istnieje już 35 lat. Jak w tym czasie zmieniały się gusta konsumentów i jak dzisiaj, po 35 latach, wygląda współczesny deser ryżowy?

Szymon Piotrowiak: Müller był również pierwszym producentem, który wprowadził na rynek jogurt w dwóch kubkach, w naszym kraju znany pod marką Mix! Ale to już historia, wróćmy do teraźniejszości i do ryżu. Przede wszystkim zwiększył się wybór. W przypadku Riso od Müllera, tylko w Polsce, to aż 10 różnych smaków. Konsumenci są otwarci na nowości, więcej, oczekują ich! Dlatego nasz asortyment ciągle ewoluuje, każdy rok to nowe warianty, ciągła przygoda ze smakiem. Poza tym deser ryżowy nie jest już tylko deserem, często jest jadany po prostu jako „mały” posiłek. Dziś Riso od Müllera jest obecne w bardzo różnych okazjach. Widzimy, że produkt „żyje” i stał się częścią codzienności konsumentów Müllera nie tylko w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Włoszech, ale również w Polsce.

Müller stawia na innowacyjność rozwiązań. Czy można się spodziewać w najbliższym czasie jakiś szczególnych nowości w tym segmencie rynku?

Oczywiście! I to już wkrótce. Ale pozwolicie Państwo, że pozostanie to, jeszcze przez chwilę, naszą słodką tajemnicą. Nasi konsumenci są niezwykle wymagający, nie tylko pod względem jakości, ale również możliwości wyboru. To dla nich pracujemy i na ich potrzeby odpowiadamy. Nie zamierzamy zwalniać tempa!

Od wielu lat obserwujemy na rynku silny trend prozdrowotny. Jak firma Müller stara się przekonać do zakupów swoich produktów grupę tych bardziej wymagających konsumentów, szukających zdrowszych produktów?

Dla marki Müller fundamentem była, jest i będzie jakość, rozumiana również jako pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Po pierwsze – zdrowie samego mleka. Często o tym zapominamy ciesząc się słodkością przetworów mlecznych, ale pamiętajmy, że nasze produkty, takie jak jogurt, ryż na mleku, czy choćby smakowe mleko dostarczają organizmowi niezbędnych witamin i mikroelementów. I to jest nasza olbrzymia przewaga nad wieloma innymi „przekąskowymi” kategoriami. Po drugie – świeżość. Wszystkie produkty Müllera produkowane są wyłącznie ze świeżego mleka, stąd krótkie terminy przydatności. Po trzecie – owoce. Sami przetwarzamy wszystkie owoce i mamy nad tym procesem pełną kontrolę. Po czwarte – rozbudowa naszego asortymentu tak, by był jeszcze „zdrowszy”. W zeszłym roku wprowadziliśmy na rynek Esencię, pierwszy i jedyny jogurt z maślanką – znaną ze swoich właściwości zdrowotnych i lekkości. Nasza oferta obejmuje również Fructiva, owocowy sok z serwatką – bombą witaminową. Ale Esencia i Fructiv to bynajmniej nie nasze ostatnie słowo.

Dziękujemy za rozmowę.