Pogoda panująca za oknem od kwietnia, w połączniu z odbywającym się w Rosji piłkarskim mundialem to dobre prognostyki dla wzmożonej sprzedaży piwa w tym sezonie. Po słabym 2017 r. producenci muszą walczyć, o jak najwyższe zyski w bieżącym roku.
Statystyczny Polak wypija rocznie ponad 90 litrów piwa. Rynek ten szacuje się na 15,5 mld zł. W tym roku sprzedaż może okazać się zdecydowanie wyższa niż w 2017 r. Sprzyjają temu wyższe temperatury za oknem oraz mundial w Rosji. Zyskać mogą na tym szczególnie niewielkie placówki, do których kibice piłkarscy przychodzą w przerwie meczu.
Z danych Nielsena wynika, że w pierwszych kilku miesiącach br. o 5,3 proc. wzrosła sprzedaż piw z browarów regionalnych, a o 41,8 proc. z browarów rzemieślniczych. Jednocześnie zanotowano spadek sprzedaży piw marek własnych, aż o 17,4 proc. Trend ten pokazuje, że polscy konsumenci bardziej niż ceną sugerują się jakością złocistego trunku.
Źródło: Rzeczpospolita
Foto: Pixabay