Święto przedsiębiorczości zakończone

Aktualności

Święto przedsiębiorczości zakończone

6000 uczestników z 30 krajów. 3 dni intensywnego festiwalu wiedzy biznesowej za nami. Ostatni, trzeci dzień Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw, to komunikacja mobilna, transfer wiedzy, smart rozwiązania i rola kobiety.

Zakończył się trzeci i ostatni dzień Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Piątkowe spotkania zainicjował Jens Ocksen (Członek Zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań), który podczas sesji „Czy jednolity rynek UE rzeczywiście powoduje transfer wiedzy i innowacyjnych technologii w sektorze przemysłu?”, podkreślił rolę Polski w produkcji pojazdów i silników.  

Nie brakowało również spotkań, w których można było zdobyć wiedzę przydatną w codziennej działalności przedsiębiorców. Rozmawiano m.in. o aplikacjach mobilnych w biznesie, a także o komunikacji mobilnej w szerszej perspektywie, w tym także o kierunkach zmian.

Podczas Kongresu dyskutowano także o bolączkach polskich przedsiębiorców, do których należy rozstrzyganie sporów na poziomie sądowym. Prelegenci zwracali uwagę m.in. na skomplikowane procedury, wnioski, zasady opłat, a także na czas, jaki trzeba poświęcić od złożenia wniosku do finału sprawy.

Wyjątkowych przedsiębiorców można było wysłuchać podczas sesji „Pasja + Biznes”, w czasie której m.in. Kamil Durczok (Silesion.pl), Maria Lipiak (Leżę i pracuję) czy Sebastian „Rahim” Salbert (Maxflorec) opowiadali o tym, jak przekuć swoje zainteresowania w pomysł na firmę. Uczestników przestrzegano jednak przed pułapką realizacji swoich pasji – trudno jest wówczas oddzielić życie prywatne od zawodowego, wymaga to przynajmniej w pierwszych latach ogromnego zaangażowania i samodyscypliny.

Podczas sesji dotyczącej RODO poruszono aspekt dotychczasowego przestrzegania praw i zaleceń dotyczących ochrony danych osobowych. Prelegenci wysunęli wniosek, że do tej pory w praktyce nie funkcjonowały, ponieważ niestosowanie się nie przynosiło negatywnych skutków.

W drugiej części dnia można było spotkać się m.in. z przedstawicielkami Stowarzyszenia „Aktywność Kobiet” i Fundacji Liderek Biznesu, aby zapoznać się z raportem „Kobiety w Zarządach. Dlaczego nic się nie zmienia”. Stereotypy, poczucie własnej wartości, dylemat „praca a rodzina” – to tylko część kwestii o jakich rozmawiano.

VII Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw przeszedł do historii. Jego uczestnicy opuścili Katowice z mnóstwem inspirujących doświadczeń zdobytych na ponad stu wydarzeniach z udziałem kilkuset ekspertów.

Patronem medialnym wydarzenia był „Poradnik Handlowca”.