#SustainHack – nowa kampania Kompanii Piwowarskiej

Kampanie

#SustainHack – nowa kampania Kompanii Piwowarskiej

Jak sprzedawcy mogą efektywniej odmawiać nieletnim sprzedaży alkoholu? Jak uświadamiać kobiety oraz ich bliskich, że alkohol w ciąży szkodzi? Jak pomóc kierowcom sprawdzać trzeźwość? Na te i podobne pytania Kompania Piwowarska szuka odpowiedzi w ramach działań CSR. Teraz do poszukiwań zaprasza internautów poprzez #SustainHack, czyli konkurs Idea Challenge, organizowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i platformę ChallengeRocket.com. Do wygrania są nagrody pieniężne i możliwość realizacji projektów z firmą.

Ważne problemy wymagają niestandardowych metod i rozwiązań. Dlatego Kompania Piwowarska jako jedna z dwóch firm w Polsce – obok Banku BGŻ BNP Paribas – została partnerem wyzwania organizowanego przez FOB na platformie ChallengeRocket.com. #SustainHack to innowacyjny konkurs, który reinterpretuje znaczenie słowa „hakować”, nadając mu pozytywne znaczenie. Skierowany jest do społeczności kreatywnych osób, których nie ogranicza lokalizacja, bowiem jest on prowadzony online.

KP liczy na to, że pierwszy w Polsce hackaton (maraton programowania) na rzecz zrównoważonego rozwoju przyniesie odpowiedzi na następujące pytania: Jak dorośli mogą wpłynąć na nieletnich? Jak sprzedawcy mogą efektywniej odmawiać nieletnim sprzedaży alkoholu? Jak uświadamiać kobiety oraz ich bliskich, że alkohol w ciąży szkodzi? Tematyka ta mieści się w obszarze jednego z pięciu źródeł wzrostu kompanijnej strategii CSR „Postaw na piwo” – „Odpowiedzialna konsumpcja”, które z kolei należy do 3. Celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ: zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt.

– Chcemy realizować ten cel poprzez ograniczenie zjawiska nieodpowiedzialnego spożycia alkoholu. Aby tego dokonać, potrzebna  jest trwała zmiana postaw społecznych i ciągłe promowanie idei odpowiedzialnej konsumpcji – powiedział Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs w Kompanii Piwowarskiej.

Wygrana w #SustainHack to nie tylko satysfakcja ze znalezienia rozwiązania ważnych problemów społecznych i przyczynienia się do lepszego życia wielu ludzi. To także bardzo wymierne korzyści – nagroda pieniężna o wartości 10 000 zł i szansa na współpracę z Kompanią Piwowarską w ramach rozwoju i realizacji zaproponowanych pomysłów.

W konkursie można brać udział indywidualnie lub w 5-osobowych zespołach. Prace można przesyłać w formie prezentacji PowerPoint, animacji, dokumentu lub zdjęć do 5 kwietnia br. Zostaną one poddane ocenie jury, w skład którego wejdą  pracownicy firmy odpowiedzialnych za strategiczne działania organizacji. Będą oni brali pod uwagę atrakcyjność pomysłu i jego potencjał rozwojowy, użyteczność czy możliwość dotarcia projektu do dużej grupy odbiorców. Rozstrzygnięcie pierwszego polskiego #SustainHack i ogłoszenie wyników odbędzie się 12 kwietnia na PGE Narodowy podczas 7. Targów CSR.