Sustainability Awards For Retail – Henkel nagradza już po raz piąty

Producenci

Sustainability Awards For Retail – Henkel nagradza już po raz piąty

15 kwietnia 2025 roku, w warszawskim Double Tree by Hilton Hotel &  Conference Centre, odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród w  ramach konkursu ECU Sustainability Awards – jednego z najważniejszych wydarzeń promujących zrównoważony rozwój w sektorze biznesu. Już po raz piąty firma Henkel objęła patronat nad jedną z kategorii konkursowych. Nagrody Henkel Sustainability Awards for Retail za wybitne osiągnięcia w zakresie odpowiedzialnego handlu detalicznego wręczył Kiril Marinov, Dyrektor Zarządzający działu Henkel Consumer Brands.

European Circular Retail Congress (ECRC) to jedno z kluczowych, corocznych wydarzeń branżowych, które gromadzi przedstawicieli handlu detalicznego oraz sektora FMCG wokół idei zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym. Kongres stanowi przestrzeń do wymiany wiedzy, inspiracji oraz prezentacji konkretnych, praktycznych rozwiązań wdrażanych przez liderów rynku. W jego programie znalazły się liczne wystąpienia i panele dyskusyjne, prowadzone przez ponad 400 uznanych ekspertów, liderów opinii oraz praktyków biznesu. Podczas panelu dyskusyjnego „Zrównoważony rozwój jako strategia: dostosowanie celów biznesowych do oczekiwań konsumentów” Kiril Marinov, dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands, podkreślił, że proekologiczne działania w firmie Henkel to nie tylko strategia, lecz świadomy wybór kierunku rozwoju:

– Już w 1992 roku, jako jedni z pierwszych, opublikowaliśmy raport zrównoważonego rozwoju. Od tego czasu w Henklu patrzymy na zrównoważony rozwój kompleksowo. Koncentrujemy się na trzech kluczowych obszarach: regeneracji planety, rozwoju społeczności i  budowaniu zaufanego partnerstwa. Co to znaczy w praktyce? Nasze zakłady produkcyjne w Europie są już w 100% neutralne klimatycznie. Do 2030 roku chcemy zredukować emisje gazów cieplarnianych o 67% (zakres 1  i 2), a do 2045 roku osiągnąć pełną neutralność w całym globalnym łańcuchu wartości. I to nie są tylko deklaracje – już dziś oszczędzamy 80 tysięcy ton CO₂ rocznie, dzięki wykorzystaniu odnawialnych surowców.

Integralnym elementem European Circular Retail Congress pozostaje konkurs ECU Sustainability Awards, skierowany do trzech kluczowych grup: dostawców rozwiązań, producentów oraz retailerów, dla których priorytetem jest działanie w duchu zrównoważonego rozwoju z uwzględnieniem ochrony środowiska naturalnego, efektywności ekonomicznej i odpowiedzialności społecznej. W tegorocznej edycji, już po raz piąty, firma Henkel objęła patronat nad jedną z kategorii konkursowych. Wyróżnienia Henkel Sustainability Awards for Retail wręczył Kiril Marinov, dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands. Nagroda za wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju w  sektorze handlu detalicznego w kategorii ‘Sustainable Leadership & Excellence’ trafiła do Lidla,  w  kategorii ‘Commercial Initiatives’ do Makro, a w kategorii ‘Operational Improvements’ do Castoramy.

– Z roku na rok zauważam, że przedsiębiorstwa coraz odważniej i bardziej świadomie podejmują działania w obszarze ESG, traktując je nie jako obowiązek, lecz jako realną szansę na pozytywną zmianę. Każda zgłoszona inicjatywa do konkursu Henkel Sustainability Awards for Retail  i każdy podjęty wysiłek są dla nas niezwykle cenne – to one, wspierane autentycznym zaangażowaniem, budują fundamenty trwałej transformacji i stanowią wspólną inwestycję w  przyszłość, którą tworzymy razem – mówi Kiril Marinov, Dyrektor Zarządzający działu Henkel Consumer Brands.

Henkel – razem tworzymy zrównoważoną przyszłość

Działania firmy Henkel, właściciela takich marek jak Persil, Perwoll, Bref, Syoss czy Gliss, są integralną częścią szeroko zakrojonej strategii zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu. Opiera się ona na trzech głównych filarach: regeneracji planety poprzez wspieranie gospodarki o obiegu zamkniętym i dążenie do neutralności klimatycznej, rozwoju społeczności rozumianym jako tworzenie szans na lepsze życie dzięki promowaniu równości, edukacji i dobrostanu oraz budowaniu zaufania poprzez osiąganie trwałych wyników biznesowych przy jednoczesnej dbałości o najwyższą jakość i bezpieczeństwo oferowanych produktów.

Relację z wręczenia nagród Henkel Sustainability Awards For Retail można obejrzeć na stronie: henkel-awards.

źródło: Henkel
oprac.: K. Walkowiak