Suning realizuje transakcję nabycia Carrefour China

Aktualności

Suning realizuje transakcję nabycia Carrefour China

01 października 2019

Firma Suning.com ogłosiła realizację nabycia Carrefour China, co symbolizuje początek epoki Suning w Carrefour China. Informacje powiązane są z transakcją opublikowaną wcześniej tego roku (23 czerwca), kiedy to firma Suning.com podała do wiadomości zamiar nabycia 80% udziałów w Carrefour China za kwotę 620 milionów euro. Firma Suning przyspiesza ekspansję portfela sklepów fizycznych w ramach rozbudowy modelu detalu we wszystkich scenariuszach.

– Jest to kluczowy krok w planie detalu inteligentnego Suning. Doświadczenie Carrefour w dobrach szybkozbywalnych i możliwości firmy w łańcuchu dostaw mogą zostać zintegrowane z modelem detalu we wszystkich scenariuszach Suning, a także naszą solidną siecią logistyczną i zaawansowaną technologią. Ze względu na możliwości w detalu inteligentnym Suning może przemienić sklepy Carrefour we w pełni zintegrowane supermarkety online i offline w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów – skomentował Zhang Jindong, prezes Suning Holdings Group.

W dniu oficjalnej realizacji transakcji do Zhanga Jindong dołączyło w Nanjing ponad 20 dyrektorów z siedzib głównych i kluczowych regionów Carrefour China. W trakcie specjalnie zorganizowanego w tym celu spotkania prezes zaprezentował plan rozwoju działalności Carrefour China i ogłosił mianowanie nowego głównego dyrektora wykonawczego działalności Carrefour China. Stanowisko to obejmie Tian Rui, wiceprezes Suning.com.

Zhang Jindong potwierdził, że w ciągu najbliższych pięciu lat Carrefour China otworzy 300 nowych sklepów w chińskich miastach. Prezes ujawnił także, że marka i działalność Carrefour w Chinach pozostanie niezależna, a jednocześnie korzystać będzie z modelu chmury detalicznej, otwartej technologii, możliwości logistycznych i łańcucha dostaw Suning w celu uzyskania lepszego dostępu do rynków w niższych grupach.

Obecna w Chinach od 24 lat sieć Carrefour China zarządza siecią 210 hipermarketów i 24 sklepów osiedlowych w 22 prowincjach i 51 dużych i średnich miastach, licząc około 30 milionów klientów. W 2018 r. sieć zanotowała sprzedaż netto na poziomie niemal 30 miliardów RMB.

Źródło: Centrum Prasowe PAP