Dnia 26 czerwca organizacja World Brand Lab opublikowała 16. ranking 500 najbardziej wartościowych chińskich marek. Firma Suning.com, oddział detaliczny Suning Holdings Group, znalazła się już drugi rok z rzędu na 13. miejscu i na 1. miejscu wśród marek detalicznych. Całkowita wartość marki wyniosła 269,198 miliarda juanów (około 39,1 miliarda USD), czyli o 17% więcej niż w roku ubiegłym.
Założona w 1990 r. grupa Suning jest jednym z wiodących przedsiębiorstw handlowych w Chinach. Rozwijając działalność w innych kierunkach na bazie handlu detalicznego, firma Suning wzmocniła i poszerzyła kluczową działalność w ośmiu branżach wertykalnych: Suning.com, logistyka, usługi finansowe, technologia, nieruchomości, sport, media i rozrywka oraz inwestycje. Firma Suning znajduje się na liście czołowych 500 przedsiębiorstw Fortune Global za rok 2017 i 2018.
Firma Suning.com rozpoczęła transformację internetową w roku 2009. W ciągu ostatnich dziesięciu lat firma Suning odeszła od modelu „+ internet” na rzecz modelu „internet +” i w końcu „detalu inteligentnego”. Firma zakończyła własną transformację internetową i utworzyła szereg innowacyjnych modeli detalicznych, które przełamują teoretyczne zasady w branży. W porównaniu do roku 2009 wartość marki Suning.com wzrosła 6-krotnie.
W ubiegłym roku firma Suning.com zanotowała przychód operacyjny na poziomie 244,96 miliarda RMB (36,5 miliarda USD), co stanowi wzrost o 30,4% w skali roku, a poziom sprzedaży wyniósł 336 miliardów RMB (50,2 miliarda USD), co stanowi wzrost o 38,4%.
Z końcem marca 2019 r. firma była w posiadaniu 12 329 tradycyjnych sklepów w Chinach kontynentalnych, Hongkongu, Makao i Japonii. Sklepy firmy obejmują zróżnicowane scenariusze konsumpcji, w tym Suning Retail Cloud Franchise Stores, SuFresh (supermarket ze świeżą żywnością), Suning Xiaodian (dostawy produktów i usług w sąsiedztwie) i Redbaby (sklepy z produktami dla matek i dzieci).
W minionych latach jako wiodący detalista omnikanałowy smart w Chinach firma Suning.com z zaangażowaniem opracowywała pełne scenariusze ekosystemów handlu detalicznego tak w sieci, jak i w tradycyjnych sklepach od miast po miasteczka. Celem działań firmy jest utworzenie zróżnicowanego doświadczenia zakupowego na potrzeby klientów w dowolnym miejscu i czasie. W lutym 2019 r. firma ogłosiła nabycie 37 domów towarowych Wanda w całym kraju, a w czerwcu firma ogłosiła transakcję z Carrefour China w zakresie nabycia 80% udziałów sieci. Kroki te przyczynią się do dalszego usprawnienia ekosystemu scenariuszy, poszerzenia handlu detalicznego we wszystkich kategoriach i wzmocnienia konkurencyjności marki w branży dóbr szybkozbywalnych (FMCG).
Od 2018 r. firma Suning.com przyspieszyła budowę globalnego łańcucha dostaw. W trakcie pierwszych Chińskich Międzynarodowych Targów Importu w roku 2018 firma ogłosiła plan zakupowy o wartości 10 miliardów euro. Celem planu jest sprowadzenie wysokiej jakości dóbr i usług z całego świata. W 2019 r. firma Suning podpisała umowę o współpracy strategicznej z włoską Agencją Handlu. Umowa przewiduje wzmocnienie komunikacji handlowej z włoskimi firmami w celu wsparcia włoskich marek i produktów w wejściu na chiński rynek i trafieniu do chińskich konsumentów.
Źródło i foto: Centrum Prasowe PAP