Sukces Targów RetailShow 2017

Aktualności

Sukces Targów RetailShow 2017

Zakończyła się VIII edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow 2017. 200 wystawców zaprezentowało gamę najnowocześniejszych rozwiązań niezbędnych przy wyposażaniu sklepów. Ciągłe zmiany zachowań i potrzeb konsumentów, a co za tym idzie elastyczność w projektowaniu przestrzeni sklepowych, były jednym z wiodących tematów na konferencji Retail Congress 2017 oraz warsztatów w Teatrze Innowacji. Targi odwiedziło ponad 5 tys. branżowych gości.

Wiele z rozwiązań oferowanych przez wystawców można było obejrzeć w Modelowym Sklepie. Wkomponowane zostały w plan projektantki, która w tym roku rekomendowała zerwanie z powielaniem schematów i szukanie wyróżników w organizacji przestrzeni sklepu. Modelowy Sklep przykuwał uwagę odwiedzających, bez wątpienia był źródłem inspiracji zarówno aranżacyjnych, jak i wyposażeniowych.

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyła się konferencja Retail Congress 2017, w której uczestniczyli decydenci wiodących sieci handlowych, m.in. Biedronka, Tesco, Lewiatan, Intermarche, Spar, Stokrotka, Społem i wielu innych. Wysoki poziom merytoryczny konferencji oraz szerokie spektrum zagadnień dostarczyły dużej dawki wiedzy.

James Breaks, architekt z londyńskiego biura projektowego rpa:group, podkreślił, że sklep musi być elastyczny, zmieniać swoje funkcje niczym kameleon oraz że już dziś zasięg nowoczesnej transakcji jest nieograniczony i wkracza w różne sfery życia.

Pozostali prelegenci występujący podczas konferencji oraz w Teatrze Innowacji dzielili się wiedzą w zakresie projektowania wnętrz, badania odczuć klienta w sklepie czy praktycznymi rozwiązaniami produktowymi. Odwiedzający Targi RetailShow mogli zadać pytania i podyskutować, a zdobyte informacje zastosować w codziennej pracy nad tworzeniem jak najlepszych konceptów handlowych.

Targi RetailShow to też cieszące się coraz większą popularnością branżowe konkursy „Best Shop Concept” oraz „Innowacje Handlu”. Pierwszy stanowił świetną okazję dla pracowni architektonicznych, by pochwalić się najlepszymi realizacjami. Z kolei nagrodzone w drugim konkursie produkty udowodniły, że branża retail dynamicznie się rozwija i proponuje bardzo innowacyjne rozwiązania.

Wśród zwycięzców konkursu „Best Shop Concept 2017” znalazł się jeden ze sklepów Piotr i Paweł, w kategorii supermarket.

Zwycięzcami konkursu „Innowacje Handlu 2017”zostali m.in. Zebra Technologies za Skaner ladowy z funkcją wagi MP7000 oraz Komputer mobilny TC20, POLOmarket nagrodzono natomiast za jego program lojalnościowy – POLOkarta.

IX edycja Targów RetailShow odbędzie się 14 i 15 listopada 2018 roku w Warszawskim Centrum EXPO XXI.