Sukces Perfectly Imperfect w Tesco Polska

Aktualności

Sukces Perfectly Imperfect w Tesco Polska

16 marca 2017

Perfectly Imperfect to inicjatywa, którą Tesco Polska w styczniu br. wprowadziła pilotażowo w 14 sklepach. Klienci docenili zalety nieidealnych warzyw i owoców i chętnie po nie sięgają, dlatego sieć zdecydowała się teraz rozszerzyć program i wprowadzić go do 230 sklepów w całym kraju. Nieidealne warzywa i owoce są dostępne we wszystkich hipermarketach i wybranych supermarketach Tesco w bardzo atrakcyjnych cenach. Program Perfectly Imperfect obejmuje jabłka, buraki, marchewki i ziemniaki, które wyglądem nieco odbiegają od tego, do czego przyzwyczaili się klienci. W „pilotażowych” hipermarketach Tesco już średnio 1 na 10 kilogramów sprzedawanych buraków i marchwi to właśnie „nieidealne” warzywa. W sklepach mniejszego formatu jest jeszcze lepiej – w kategorii buraków co piąte warzywo należy do grona „nieperfekcyjnych”, natomiast w przypadku marchwi – co siódme. Nieco trudniej o statystyki dotyczące jabłek – tu bowiem liczba gatunków i odmian w ofercie jest bardzo duża. Niemniej, jabłka „Perfectly Imperfect” stanowią średnio jedną trzecią sprzedaży swojego najbliższego „perfekcyjnego” odpowiednika.

Program Perfectly Imperfect jest odpowiedzią na alarmujące statystyki dotyczące marnowania żywności. Banki Żywności podają, że tylko w Polsce co roku marnuje się 9 mln ton jedzenia. Marnowanie rozpoczyna się już na początku łańcucha dostaw, a jednym z powodów wyrzucania do kosza warzyw i owoców jest właśnie ich kształt, rozmiar i wygląd, który nie odpowiada standardom.