Suempol zaprezentował swoje nowe, odświeżone i nowoczesne oblicze. Kolejne akwizycje oraz poszerzanie portfolio produktowego dały wiele możliwości, ale również wyzwań w obszarze komunikacji. Dlatego też Suempol zdecydował się na przygotowanie nowej strategii komunikacyjnej oraz identyfikacji wizualnej, która jeszcze lepiej oddaje wartości marki oraz jej inspirujący charakter.
To właśnie Suempol jako pierwszy wprowadził na rodzimy rynek łososia w najbardziej lubianej przez Polki i Polaków formie, czyli wędzonego na zimno w plastrach. W ramach całej grupy zatrudnionych jest ponad 1500 pracowników. W portfolio Suempola znajdują się przedsiębiorstwa z Norwegii, Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii i Belgii.
Celem nowej strategii jest podkreślenie roli Suempola jako dostawcy produktów, które pomogą konsumentom zobaczyć ryby w nowym świetle. Firma chce ułatwiać wchodzenie do świata ryb: poprzez inspirowanie do wykorzystywania tradycyjnych form ryb wędzonych w nowy sposób, ale także prezentując gotowe i pyszne dania czy pasty rybne. Ta zmiana to również ważny krok w budowaniu wizerunku Suempol jako silnego i nowoczesnego partnera biznesowego.
„Nowa strategia i identyfikacja wizualna to ekscytująca szansa na pokazanie konsumentom kategorii ryb w zupełnie nowej odsłonie. Suempol nie raz stawał w roli pioniera w swej branży w różnych aspektach działania przedsiębiorstwa, teraz również na płaszczyźnie komunikacyjnej. Wszakże płynięcie pod prąd, niczym łosoś, jest w DNA firmy” – mówi Paweł Piech, starszy specjalista ds. marketingu i PR.
Za przygotowanie strategii komunikacyjnej i marketingowej odpowiada agencja Ancymony (*ancy). Ponadto w zakresie jej działań było także wyprodukowanie materiałów zdjęciowych, działania związane z planowaniem i zakupem mediów w obszarze programatycznym i promocją na TikToku oraz nadzór nad przygotowywaniem treści na ten kanał. Za przygotowanie scenariuszy i realizację serii materiałów wideo odpowiada dom produkcji filmowej Big Bear Film. Kompleksowe przygotowanie nowej identyfikacji wizualnej to natomiast zasługa Działu Marketingu firmy Suempol, we współpracy z freelancerem Michałem Dziekanem.
Na półkach sklepowych można zauważyć już pierwsze opakowania w nowej szacie graficznej. Startuje również kampania „Odkryj ryby na nowo”, która ma pomóc zobaczyć tę kategorię w nowym świetle. W jej ramach planowane są silne działania w social media, obejmujące m.in. rozwój kanału na TikToku. Przygotowane materiały wideo zostaną ponadto wykorzystane w kampanii na YouTube oraz w serwisach VOD. Działania te będą wspierane również przez działania programatyczne (automatyczny zakup powierzchni reklamowej online) oraz obecność w e-wydaniach gazetek reklamowych.
Zapraszamy do obejrzenia nowej reklamy Suempol: https://youtu.be/Oj87xCGFBHw