Strategia Henkel 2020+: Koncentracja na wzroście, cyfryzacji i zwiększonej sprawności

Aktualności

Strategia Henkel 2020+: Koncentracja na wzroście, cyfryzacji i zwiększonej sprawności

21 listopada 2016

Henkel przedstawił nowe priorytety strategiczne i cele finansowe.

W perspektywie 2020 roku i lat kolejnych, Henkel skupi się na: wzroście i jednoczesnym utrzymaniu dochodowości oraz utrzymaniu atrakcyjnych zysków dla inwestorów , większym ukierunkowaniu na klienta, innowacyjności, sprawności i przyspieszeniu digitalizacji  oraz selektywnych akwizycjach wzmacniających portfolio.

Cele finansowe na 2020 r. to organiczny wzrost sprzedaży: średnio w przedziale 2%−4%, skorygowany* zysk na akcję uprzywilejowaną: średniorocznie (CAGR**) w przedziale 7%−9%, wzrost skorygowanej* marży EBIT  oraz zwiększenie wolnych przepływów pieniężnych          .

Düsseldorf – Spółka Henkel przedstawiła nowe priorytety strategiczne i cele finansowe, które będą nadawać kierunek jej działaniom do 2020 r. i w latach kolejnych − w skrócie „Henkel 2020+”. Bazując na silnych fundamentach, firma Henkel przyjęła za cel dalsze generowanie rentownego wzrostu w oparciu o cztery priorytety strategiczne: stymulowanie wzrostu, przyspieszenie procesu cyfryzacji, zwiększeniu sprawności oraz finansowaniu wzrostu.

Silne fundamenty, na których zamierzamy budować naszą przyszłość, pozwolą nam w najbliższych latach generować trwały, rentowny wzrost. Mamy znakomite wyniki wyróżniające nas na tle konkurencji , zrównoważone, różnorodne portfolio świetnych marek, innowacyjne technologie, pozycję lidera na atrakcyjnych rynkach i w atrakcyjnych grupach asortymentowych, a także zaangażowany międzynarodowy zespół ludzi, których łączy silna kultura organizacyjna, cel i wartości − powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkel. – Naszym wspólnym celem jest kreowanie trwałej wartości, zarówno dla klientów, konsumentów, pracowników, akcjonariuszy, jak i innych interesariuszy Henkel, w tym również lokalnych społeczności. Wartości, które wyznajemy, są drogowskazem dla wszystkich naszych działań, decyzji i postaw − dodał Van Bylen.

W niepewnym i dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym, kluczowym czynnikiem przyszłego sukcesu firmy Henkel będzie zwiększenie zdolności organizacji do elastycznego reagowania. Będzie to wymagało podniesienia zaangażowania i kompetencji silnych i gotowych do działania zespołów, możliwie szybkiego tempa wdrożeń oraz korzystania z inteligentnych i uproszczonych procesów. Aby podnieść elastyczność organizacji i możliwości jej zespołów, firma Henkel zamierza realizować inicjatywy wspierające przedsiębiorczość, promujące postawy otwartości na zmiany, wzmacniające umiejętność adaptacji i rozszerzające kompetencje decyzyjne pracowników. Wszystko to odbywać się będzie na fundamencie kultury organizacyjnej ukierunkowanej na wyniki, otwartą komunikację oraz docenianie i wynagradzanie osiągnięć.

W ramach działań mających na celu szybsze wprowadzanie produktów na rynek, Henkel zamierza szybciej komercjalizować innowacje, lepiej przewidując potrzeby klientów i konsumentów. Na przykład w sektorach biznesowych Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyki), spółka dąży do skrócenia czasu wprowadzania innowacji na rynek o 30%. Ponadto, Henkel chce szybciej wchodzić na nowe rynki i zwiększać poziom ich penetracji.  Spółka będzie również realizować koncepcję „mądrej prostoty” w celu zwiększenia zdolności szybkiego reagowania poprzez elastyczne modele działalności, dostosowane do dynamicznej sytuacji na rynkach oraz optymalizację realizacji zadań i procesów.