Żurek to jeden z tych produktów, którego sprzedaż wyraźnie rośnie w okresie Wielkanocy. Pokazują to także dane CMR – w marcu 2021 r. (Wielkanoc wypadała wtedy 4 kwietnia) w sklepach małoformatowych do 300 m2 liczba sprzedanych opakowań żurku do gotowania – produktu w torebkach, który następnie należy zmieszać z wodą – była o 96% większa niż miesiąc wcześniej, zaś w supermarketach ta różnica wyniosła aż 194%! Podobne tendencje można było zauważyć także w 2022 r. (Wielkanoc, 17 kwietnia) – w kwietniu w sklepach małoformatowych sprzedano o 84% więcej opakowań żurku do gotowania a w supermarketach – o 104%.
Podobnie wygląda sytuacja w przypadku tzw. żurków mokrych – zup gotowych do odgrzania lub ich koncentratów. W marcu 2021 r. w sklepach małoformatowych sprzedano o 63% więcej ich opakowań niż w lutym, a w kwietniu 2022 r. – o 95% więcej niż w marcu. W supermarketach te różnice są jeszcze większe – w 2021 r. w marcu sprzedano aż o 200% więcej opakowań żurku niż w lutym a w kwietniu 2022 r. – o 134% więcej niż w kwietniu.
Tak dużych wahań nie widać jedynie w przypadku żurku instant w saszetkach – w kwietniu ubiegłego roku zarówno w sklepach małoformatowych jak i supermarketach sprzedano nawet mniej produktów z tej kategorii niż miesiąc wcześniej.
Żurek do gotowania w ciągu roku jest dostępny średnio w każdym supermarkecie i w 6 na 10 sklepów małoformatowych – w okresie wielkanocnym jego dostępność rośnie do poziomu 7 na 10 sklepów małoformatowych. W placówkach małego formatu klienci zwykle mogą wybierać spośród 1-2 wariantów żurku do gotowania, natomiast w supermarketach – spośród 2-3 wariantów.
Magdalena Wigatek, CMR