Sprzedaż serów żółtych paczkowanych w sklepach w Polsce

Detal/Hurt

Sprzedaż serów żółtych paczkowanych w sklepach w Polsce

25 października 2023

Sery żółte paczkowane to zdecydowanie największa ze wszystkich kategorii serów paczkowanych w Polsce. Jej wartość sprzedaży w I połowie 2023 r. w sklepach w naszym kraju była chociażby niemal pięciokrotnie większa od wartości sprzedaży serków kanapkowych czy serków wiejskich.

Paczkowane sery żółte to kategoria, w której sprzedaży zdecydowanie największe znaczenie mają dyskonty, które w okresie styczeń – czerwiec 2023 r. wygenerowały aż 77% obrotów całej kategorii. W tym samym czasie maleje już i tak niewielkie znaczenie supermarketów i sklepów małoformatowych do 300 m2, które łącznie odpowiadają za 17% wartości sprzedaży kategorii paczkowanych serów żółtych – w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 19%.

Co warte zauważenia, paczkowane sery żółte znajdowały się na 11% wszystkich paragonów z dyskontów i 8% paragonów z hipermarketów, podczas gdy w supermarketach było to 3%, a w sklepach małoformatowych zaledwie 1%. Te różnice nie powinny jednak dziwić – klienci supermarketów i mniejszych sklepów częściej sięgają po produkty na wagę, z lad chłodniczych, wciąż bardzo rzadko spotykanych w dyskontach, których klienci muszą sięgać po sery czy wędliny w paczkach.

W I połowie 2023 r. wzrosła względem analogicznego okresu w roku ubiegłym nie tylko wartość sprzedaży kategorii paczkowanych serów żółtych – co nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę wzrosty cen. W górę, o 10%, podskoczyła także liczba sprzedanych opakowań serów żółtych, choć za ten wzrost odpowiadają wyłącznie dyskonty i supermarkety, bo w tym samym czasie w sklepach małoformatowych i hipermarketach spadek wyniósł 2% i 1 %.

Magdalena Wilgatek, Business Development Manager CMR