Sprzedaż serów żółtych i pleśniowych

Aktualności

Sprzedaż serów żółtych i pleśniowych

30 stycznia 2024

Tworzenie deski serów możemy zacząć od sera żółtego – kategorii, której wartość sprzedaży (pod uwagę bierzemy jedynie produkty paczkowane) wzrosła w okresie styczeń-wrzesień 2023 roku aż o 23%. Oczywiście ogromny wpływ na ten wzrost miała inflacja – ceny w tym okresie były wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej ­- ale nie jest to jedyny powód. Według danych CMR w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku klienci sklepów w Polsce kupili o 7% więcej opakowań żółtych serów.

Paczkowane sery żółte znajdziemy w 9 na 10 sklepów małoformatowych i supermarketów, gdzie zdecydowanym liderem sprzedaży w tej kategorii jest firma SM Mlekpol (29% udziałów w wartości sprzedaży), a kolejne miejsca na podium zajmują OSM Sierpc i SM Mlekovita (po 12%).

Na desce serów nie może zabraknąć także serów pleśniowych – kolejnej kategorii, która zaliczyła wzrosty wartości sprzedaży w okresie styczeń-wrzesień br. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W tym przypadku wzrost wyniósł 17% i – jak w przypadku żółtych serów paczkowanych – odpowiadały za niego nie tylko rosnące ceny, ale także większa liczba sprzedanych opakowań.

źródło: CMR