W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w lipcu 2019 r. według analiz PZPM przybyło 5732 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów co oznacza 1% wzrostu. Rynek samochodów dostawczych w ostatnich dwóch miesiącach nie jest stabilny – czerwcowy spadek i lipcowy lekki wzrost wynikać mogą z układu dni kalendarzowych, nie mniej jednak silne najczęściej dwucyfrowe wzrosty obserwowane do maja br. mogą już nie mieć miejsca chyba, że w sierpniu kiedy kończy się ważność homologacji Euro 6b,c i d dla kategorii N1.
Od początku roku zarejestrowano 40 794 nowe samochody dostawcze, co przekłada się na wzrost o 7,1% w skali roku. W lipcu 2019 r. w rankingu samochodów dostawczych leaderem był Fiat. Nabywcy zarejestrowali 988 szt. samochodów tej marki tj. o 17,8% więcej rok do roku i wobec 801 szt. miesiąc wcześniej (+23,4% miesiąc do miesiąca). Udział Fiata w rynku wyniósł 17,2%. Druga w ostatnim miesiącu była marka Renault (787 szt.; -15,2%) a trzeci Volkswagen (634 szt.; +17%). Za nim na czwartej pozycji uplasował się Ford (584 szt.; -3,6%). Pierwszą piątkę zamknął Peugeot (561 szt.; -2,1%), a za nim tym razem Mercedes-Benz (531 szt.; +68,6%).
W ogólnym rankingu modeli, w lipcu br. na pierwszym miejscu niezagrożony – Renault Master (576 szt.), drugi Fiat Ducato (504 szt.), a za nim Mercedes-Benz Sprinter (422 szt.). Na czwartym miejscu Peugeot Boxer 331 szt. a za nim Iveco Daily 328 szt. Drugą piątkę otworzył Fiat Doblo (269 szt.).
Źródło: PZPM
Foto: shutterstock.com