W lipcu br. odwrotnie niż w czerwcu, sprzedaż samochodów osobowych była bardziej dynamiczna niż samochodów dostawczych. Wolumen pierwszych zwiększył się w porównaniu rok do roku o 25,7% do 46 285 szt. a drugich o 18,6% do 5673 szt. – poinformował Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
W grupie samochodów dostawczych do 3,5t w lipcu 2018r. przybyło 5673 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów. Wysoki dwucyfrowy wzrost w tej części rynku utrzymuje się kolejny miesiąc z rzędu i osiągnął 18,6% (+890 szt.). Po raz pierwszy w historii lipcowa sprzedaż w tej grupie pojazdów przekroczyła 5 tys. szt. Na jeden dzień roboczy przypadło średnio 258 samochodów podczas gdy rok wcześniej wydawano średnio o 30 samochodów mniej.
Od początku 2018 r. przybyło 38 103 nowe samochody dostawcze, co przełożyło się na wzrost o 10,8% w skali roku.
W lipcu 2018r. w rankingu samochodów dostawczych znowu pierwsze, podobnie jak miesiąc wcześniej zdobyło Renault. Teraz zarejestrowano 928 szt. samochodów tej marki przy wzroście o 42,1% rok do roku, ale spadku o 18,9% w stosunku miesięcznym. Marka zajęła w ostatnim miesiącu 16,4% rynku i wyprzedziła ponownie markę Fiat (839; -0,1%). Trzeci był bez zaskoczenia Ford (606 szt.; +18,3%). Za nim czwarte miejsce przejął Peugeot (573; +6,5%). Do pierwszej piątki powrócił Volkswagen (542 szt.; +35,8%).
W ogólnym rankingu modeli, w lipcu br. na pierwszym miejscu – Renault Master (709) wyprzedził Fiata Ducato (466). Na trzecim Iveco Daily (450). Na czwartym tym razem Peugeot Boxer (343), a za nim Volkswagen Crafter (285; +166,4%), który awansował o 12 pozycji w porównaniu z sytuacją sprzed roku. Drugą piątkę otworzył Mercedes Sprinter (278; +2,2%).