Zgodnie z danymi CMR, pierogi mrożone w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiadają za około 40-45% udziałów wartości sprzedaży oraz liczby transakcji kategorii mrożonych dań mącznych.
W okresie styczeń – wrzesień 2023 wartość sprzedaży pierogów mrożonych w sklepach małoformatowych wzrosła o prawie 8% w porównaniu do roku poprzedniego, natomiast liczby transakcji i sprzedanych opakowań spadły odpowiednio o 4,5% i 6%. Wzrost wartości sprzedaży wynika ze wzrostu cen – we wrześniu 2023 kilogram pierogów mrożonych kosztował 22,40 zł, a rok wcześniej 19,65 zł – wzrost o prawie 14%. Na względnie stałym poziomie utrzymują się natomiast dystrybucja numeryczna i ilość dostępnych wariantów – pierogi mrożone są dostępne w średnio co drugim sklepie małoformatowym, a klienci w lodówkach znajdą 3 warianty do wyboru.
Rynek pierogów mrożonych jest zdominowany przez 3 producentów – Jawo, Iglotex, PPH Anka – którzy łącznie odpowiadają za prawie 60% wartości sprzedaży w sklepach małoformatowych.
Krzysztof Zięba, Analityk danych transakcyjnych, CMR