Sprzedaż papieru toaletowego w sklepach małoformatowych do 300 mkw.

Aktualności

Sprzedaż papieru toaletowego w sklepach małoformatowych do 300 mkw.

Udział papieru toaletowego w  obrotach oraz w  liczbie transakcji w  sklepach małoformatowych do 300 mkw. jest znikomy, ale większość tego typu placówek stara się wygospodarować nieco miejsca na półce dla tego asortymentu. Jak pokazują dane CMR, w grudniu 2017 r. papier toaletowy można było kupić w ponad 70% wszystkich sklepów małoformatowych. Najszerszą dystrybucję miały produkty marek: Mola (były dostępne w co drugim sklepie sprzedającym papier toaletowy), Regina oraz Velvet (można je było kupić w ok. 40% takich placówek). Klienci sklepów małoformatowych preferują większe jednorazowe zakupy papieru toaletowego (dominują opakowania po 8 sztuk – ok. 60% udziałów w liczbie transakcji), ale co ósmy klient sięgający po tę kategorię wkłada do koszyka tylko jedną rolkę papieru. W 2017 r. średnia wartość transakcji zakupu papieru toaletowego wynosiła 5,7 zł. W  2017 r. największe udziały w  wartości sprzedaży papieru toaletowego w sklepach małoformatowych miały firmy Delitissue z markami Regina i Soft & Easy (ok. 19%) oraz Velvet Care (Velvet) i Metsa Tissue (Mola, Lambi). Jednak trzy największe marki, czyli Regina, Mola i Velvet, odpowiadały łącznie tylko za nieco ponad 50% wartości sprzedaży. Pozostałą część udziałów dzielą między siebie liczni mniejsi producenci oraz mar

ki własne, które w sprzedaży tej kategorii mają bardzo duże znaczenie (odpowiadają za ponad 25% obrotów). Najpopularniejszym produktem był w ostatnim roku papier Regina Rumiankowy pakowany po 8 sztuk, ale klienci często sięgali również po ten produkt w mniejszym opakowaniu (4 sztuki.) W ofercie marki Mola najlepiej sprzedawała się Mola Familijna, natomiast najlepiej rotującym produktem marki Velvet był Velvet Delikatnie Biały XXL.

Autor: Elżbieta Szarejko, CMR