Sprzedaż mąki i dodatków do ciast w sklepach małoformatowych do 300 mkw.

Producenci

Sprzedaż mąki i dodatków do ciast w sklepach małoformatowych do 300 mkw.

16 marca 2021

Sprzedaż wolumenowa mąki pszennej i żytniej w sklepach małoformatowych do 300 m2 rok do roku wzrosła analizując okres od stycznia do października 2020 roku z analogicznym okresem roku poprzedniego. Wzrost ten jest znaczny, bo sięga aż 18%. Niewątpliwie powodem tego wzrostu jest sytuacja pandemiczna w kraju.

Najwyższe piki sprzedaży w tej kategorii odnotowano w marcu 2020, kiedy to wolumen sprzedaż tej kategorii podwoił się w porównaniu do poprzedniego roku. W grudniu 2019 sprzedaż wolumenowa mąki pszennej i żytniej w małym formacie sklepów była wyższa o około 40% w porównaniu do średniej z całego roku. Jedną z najpopularniejszych marek mąki jest Basia (GoodMills), PZZ Kraków, Polskie Młyny czy też Młyny Stoisław. Mąka pszenna lub żytnia dostępna jest średnio w 9 na 10 placówek małoformatowych. Średnia cena za 1 kg mąki to 2,80 zł. Klient sklepu małoformatowego ma do wyboru średnio 5 różnych wariantów mąki.

Z kolei kategoria przypraw kulinarnych jest dość obszerna i zawiera masy do ciast, cukier wanilinowy, kremy do ciast, proszki do pieczenia, aromaty do ciast, polewy, wanilię, posypki, przyprawy do ciast, dekoracje do ciast oraz cukier smakowy do ciast. Większość z tych podkategorii w okresie świątecznym generuje zdecydowanie większą sprzedaż wolumenową i wartościową niż w pozostałych okresach roku – zarówno przed Wielkanocą, jak i przez Bożym Narodzeniem.

W tych właśnie okresach szczególnie rośnie sprzedaż mas do ciast, polew, aromatów do ciast oraz proszków do pieczenia. W roku 2020 sklepy małoformatowe do 300 m2 zanotowały blisko 30% wzrost w wartości sprzedaży z kategorii dodatków do ciast. Do kluczowych producentów dodatków do ciast należą Dr Oetker, Bakalland, SM Gostyń oraz Helio. Najwięcej transakcji w tej kategorii notuje się z cukrem wanilinowym oraz proszkiem do pieczenia. Najszerzej dostępne są proszki do pieczenia oraz cukier wanilinowy. Klienci placówek małego formatu podczas zakupów z dodatkami do ciast średnio wkładają do koszyka 2 produkty z tej kategorii. Konsumenci sklepów małego formatu mają do wyboru średnio spośród 10 różnych wariantów dodatków do ciast.