Sprzedaż like-for-like Biedronki w pierwszej połowie 2014 r. spadła o 1,2%

Aktualności

Sprzedaż like-for-like Biedronki w pierwszej połowie 2014 r. spadła o 1,2%

31 lipca 2014

Sprzedaż like-for-like Biedronki w pierwszej połowie 2014 roku spadła o 1,2 proc. Całkowite przychody Biedronki w tym okresie wzrosły o 9,1 proc. w ujęciu rok do roku do poziomu 4.029 mln euro – poinformowało Jeronimo Martins Polska w komunikacie prasowym.

– Wyniki Biedronki w pierwszej połowie roku okazały się gorsze od moich oczekiwań i negatywnie wpłynęły na poziom zysków całej grupy. Podjęliśmy działania w spółce mające na celu powrót do optymalnych dla nas poziomów sprzedaży like-for-like. Chcemy w pełni wykorzystać naszą mocną pozycję rynkową – powiedział cytowany w komunikacie Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.

Zysk netto Jeronimo Martins, przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej, spadł w pierwszym półroczu 2014 roku o 12,4 proc. do 144,9 mln euro z 165,3 mln euro rok wcześniej.

EBITDA grupy Jeronimo Martins w pierwszej połowie 2014 roku spadła o 2,3 proc. do 341,4 mln euro z 349,5 mln euro rok wcześniej. Wysokość marży EBITDA wyniosła 5,6 proc., wobec 6,2 proc. rok wcześniej.

Przychody Jeronimo Martins w pierwszym półroczu wzrosły o 7,2 proc. do 6.051,7 mln euro wobec 5.643 mln euro w pierwszej połowie 2013 roku. Z kolei dług netto spółki wzrósł do poziomu 606,5 mln euro wobec 461 mln euro na koniec pierwszego półrocza roku ubiegłego.

W komunikacie podano, że w drugiej połowie 2014 roku Jeronimo Martins spodziewa się podobnej do pierwszego półrocza dynamiki EBITDA.

Źródło: PAP