Sprzedaż kiełbas paczkowanych w sklepach w Polsce w 2023 roku

Aktualności

Sprzedaż kiełbas paczkowanych w sklepach w Polsce w 2023 roku

07 maja 2024

Paczkowane kiełbasy to kategoria, której sprzedaż w przytłaczającej większości napędzają w Polsce dyskonty – w 2023 roku ten kanał sprzedaży odpowiadał za ponad 80% wartości sprzedaży i liczby sprzedanych opakowań produktów z tej kategorii. W tym samym czasie łączne udziały sklepów małoformatowych i supermarketów w sprzedaży kiełbas paczkowanych wyniosły 8%. Nie jest to zaskakujące, gdyż mówimy o sklepach, w których klienci zdecydowanie częściej sięgają po produkty na wagę.

W 2023 wartość sprzedaży kiełbas paczkowanych w sklepach w Polsce wzrosła o 14% w porównaniu do roku 2022, przy czym za ten wzrost w głównej mierze odpowiadają rosnące ceny – w tym samym czasie liczba sprzedanych opakowań wzrosła o 4%, przy czym wzrosty odnotowano jedynie w kanale dyskontów i supermarketów, w hipermarketach i sklepach małoformatowych liczba sprzedanych opakowań kiełbas w 2023 roku spadła o kilka procent w porównaniu do roku 2022.

Warto zauważyć przy tym, iż w 2023 roku 60% paczkowanych kiełbas w sklepach w Polsce sprzedano w II i III kwartale, na które przypada sezon grillowy. Poza nim sprzedaż, ale także dystrybucja tej kategorii w sklepach i szerokość półki, spadają.

Za opakowanie kiełbasy w sklepach w Polsce należało w 2023 roku zapłacić średnio 11,61 zł, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu do roku 2022. Najszybciej, bo o 16%, rosły ceny w supermarketach. Najwolniej, o 9% – w dyskontach.

źródło: CMR
oprac.: red.