Wielu z nas nie wyobraża sobie poranka bez filiżanki gorącej, aromatycznej kawy. Po kawę ziarnistą częściej wybieramy się do dużych sklepów – np. do supermarketów pewnie ze względu na szerszą półkę i większą możliwość wyboru. Po kawę mieloną czy cappuccino częściej wybierzemy się do małego sklepu. Kawa mielona odpowiada za około 58% wartości sprzedaży kawy w małych sklepach.
Kawę mieloną znajdziemy na półce niemal każdego małego sklepu. Kawa rozpuszczalna dostępna jest średnio w 9 sklepach na 10, miksy kawowe w 8 na 10, zaś cappuccino w 70% sklepów małoformatowych do 300m2 Najrzadziej wśród kategorii kaw na półce małego sklepu znajdziemy kawę ziarnistą – tylko w 40% sklepów małego formatu. Konsumencie kaw mają dość szeroką półkę – średnio w małym sklepie dostępnych jest 25 różnych wariantów kawy. To aż o 5 wariantów więcej niż w kategorii herbaty.
Dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager CMR