Sprzedaż herbaty w sklepach małoformatowych do 300 m2

Detal/Hurt

Sprzedaż herbaty w sklepach małoformatowych do 300 m2

Herbata to kategoria którą chętniej pijemy w zimnych miesiącach, szczególnie zimą. Dlatego też jej pik sprzedażowy przypada na miesiące od października do marca. Latem częściej sięgamy po napoje chłodzone. Aż 85% wartości sprzedaży herbaty w małych sklepach dotyczy wariantów herbaty ekspresowej.

Herbata liściasta odpowiada za około 11% wartości sprzedaży tej kategorii, granulowana tylko za 4% w tym kanale dystrybucji. Najpopularniejsze warianty dotyczą herbat czarnych ekspresowych (39% wartości sprzedaży herbat w małych sklepach). Nieco rzadziej – herbata ekspresowa ziołowa i ekspresowa owocowa – obie po 14% wartości sprzedaży herbat w sklepach małoformatowych do 300m2. Rzadziej niż herbatę czarną ekspresową wybieramy herbatę liściastą czarną oraz liściastą zieloną.

Najszerzej dostępne w małych sklepach są warianty herbaty czarnej ekspresowej – znajdziemy je średnio w 9 sklepach na 10. Rzadziej na półce w małym sklepie znajdziemy herbaty ekspresowe ziołowe i ekspresowe owocowe – średnio w 7 sklepach na 10. Herbaty liściaste czarne oraz liściaste zielone dostępne są średnio tylko w 30% sklepów. Konsumenci małych sklepów mają dość szeroką półkę w kategorii herbaty – mogą wybierać średnio spośród 20 różnych wariantów tego gorącego napoju.

Dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager CMR