Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w kwietniu 2019 r. była wyższa niż przed rokiem o 11,9% (wobec wzrostu o 4% w kwietniu 2018 r.). W porównaniu z marcem 2019 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 3,5%. Wysokie tempo wzrostu związane było m.in. z przesunięciem terminu świąt Wielkanocy (tzw. efekt kalendarza) – zaznacza Główny Urząd Statystyczny.
Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” większy niż przeciętny wzrost w kwietniu 2019 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. (w cenach stałych) zaobserwowano w przedsiębiorstwach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 20,7%, wobec spadku o 1,9% przed rokiem) oraz w podmiotach sprzedających żywność, napoje i wyroby tytoniowe (o 18,2%, wobec spadku o 10,4% przed rokiem).
W okresie styczeń-kwiecień 2019 r. wzrost sprzedaży detalicznej rok do roku wyniósł 6,5% (wobec wzrostu o 6,9% w 2018 r.).
Foto: Pixabay