Sprzedaż deserów mlecznych

Aktualności

Sprzedaż deserów mlecznych

24 sierpnia 2022

Największym kanałem dystrybucji deserów mlecznych są dyskonty. W pierwszym kwartale tego roku odpowiadały one za ponad 61% udziałów w wartości sprzedaży tej kategorii. Drugim istotnym kanałem dystrybucji są sklepy małoformatowe zlokalizowane blisko domu, szkoły czy biura i to one wygenerowały ponad 17% wartości sprzedaży deserów mlecznych. Mniej ważnym kanałem dystrybucji deserów mlecznych są supermarkety, które w Q1 2022 odpowiadały za ok 13% wartości sprzedaży kategorii, zaś hipermarkety tylko ponad 8%.

Desery mleczne mogą przybierać różną formę: ryżu na bazie mleka, puddingu, budyniu, kaszy mannej na bazie mleka czy inne bardziej wymyślne formy. W sklepach małoformatowych kategoria ta jest zdominowana przez markę Monte (od Zott) i to tej marce przypada blisko 52% udziałów w wartości sprzedaży deserów mlecznych w sklepach małego formatu. Do ważniejszych marek zaliczamy również Riso (producent Muller) oraz Smakija (producent Zott).

W małych sklepach najpopularniejszym wariantem jest deser mleczny z czekoladą i orzechami Monte Zott w kubku 150g. Desery mleczne znajdziemy w 75% sklepów małoformatowych do 300m2. Średnia cena deseru mlecznego w małym sklepie to około 3 zł. Klient małego sklepu może wybierać średnio spośród 8 różnych wariantów deserów mlecznych, zaś klient supermarketu ma zdecydowanie szerszy wybór – aż 23 różnych wariantów deserów mlecznych.

Dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager CMR