Rozmowa z Ewą Krzuś-Wiśniewską, Wiceprezes Zarządu, TiM. W wywiadzie poruszamy m.in. temat przyszłości win na polskim rynku.
W oparciu o jakie wartości realizują Państwo swoje cele i założenia?
Największą wartością każdej organizacji jest człowiek, dlatego niezmiennie od lat z dumą powtarzamy, że siłę naszej firmy stanowi zespół. Budując strategię biznesową, realizując poszczególne cele i założenia rozwojowe zawsze na pierwszym miejscu stawiamy szacunek, istotne jest dla nas także zaufanie. Doceniamy otoczenie biznesowe, jesteśmy transparentni i lojalni wobec naszych partnerów. Tworzymy przestrzeń do samorealizacji przy zachowaniu swojej oryginalności. Rozwój to dla nas słowo klucz, dlatego wspieramy w odkrywaniu możliwości i potencjału. Chętnie dzielimy się wiedzą prowadząc liczne degustacje i panele edukacyjne dla naszych partnerów handlowych. Tworzymy przestrzeń do efektywnego współdziałania, wierzymy, że współpraca jest projektem, który nigdy się nie kończy.
Jaka jest przyszłość win na polskim rynku?
Dostrzegamy, że sektor wina cały czas się rozwija. Mniejsze punkty handlowe łączą się w sieci, w dużej mierze w sieci franczyzowe, aby mieć dostęp do promocji, gazetek, wspólnych zakupów. Sklepy specjalistyczne, które jeszcze niedawno skupiały się na alkoholach mocnych rozbudowują półkę z winami bowiem widzą, iż jest to kategoria, która cały czas rośnie. Polacy wybierają wina coraz bardziej świadomie, chętnie poszerzają swoją wiedzę, nie boją się eksperymentować. Dostrzegając ogromny potencjał sektora wprowadziliśmy nowe narzędzie, jakim jest platforma zakupowa. Platforma sprzedaży online eTiM to intuicyjny portal, który pozwala nam dzielić się wiedzą z zakresu win, prezentować narzędzia wspierające sprzedaż, a także tworzyć ofertę skrojoną pod potrzeby odbiorców. Po pandemii wielu z nas polubiło taką formę robienia zakupów, dlatego Spółka TiM wprowadziła rozwiązanie dedykowane osobom decyzyjnym w punktach handlowych.
Jak najlepiej wyeksponować wino na półce w sklepie małoformatowym?
Dla polskiego konsumenta bardzo ważna jest komunikacja i jasny przekaz dotyczący oferowanego produktu. Oprócz wyraźnie widocznej ceny towaru w przypadku wina powinna pojawić się również informacja wskazująca jego wytrawność. Ułatwi to klientowi znalezienie właściwego produktu i dokonanie wyboru. Topowe marki ustawiamy zawsze na wysokości wzroku, najdroższe na górnej półce, najtańsze na dole regału. Jeśli w sklepie przestrzeń na ekspozycję wina jest niewielka lub wina dostępne są za ladą warto skupić się na ekspozycji od góry do dołu, jeśli przestrzeń jest duża warto ułożyć wina krajami i smakami. Wskazujmy nowości i edukujmy się, aby móc dzielić się z konsumentami wiedzą o winie.