Sieć polskich sklepów spożywczych SPAR dołączyła do programu „Tu się sprawdza dorosłość”, w ramach którego ekspedienci w placówkach sieci będą rzetelnie kontrolować dokumenty tożsamości młodzieży i sprzedawać wyroby alkoholowe wyłączenie osobom pełnoletnim.
Program „Tu się sprawdza dorosłość” – realizowany wspólnie przez branżę producentów i importerów mocnych alkoholi pod egidą związku branżowego Polski Przemysł Spirytusowy – skierowany jest do sprzedawców i właścicieli sklepów, które posiadają w swojej ofercie wyroby alkoholowe. Głównym celem programu jest zmniejszenie dostępności alkoholu dla osób nieletnich. Sklepy, które dołączają do programu zobowiązują się tym samym do rzetelnej kontroli dokumentów tożsamości młodzieży i niesprzedawania alkoholu osobom, które nie ukończyły 18 roku życia. Partnerami programu są organizacje branżowe zrzeszające handel: Polska Izba Handlu oraz Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji. Akcję objęło patronatem Ministerstwo Gospodarki oraz Komenda Główna Policji.
Przystępujemy do programu mając na celu jeszcze bardziej uważne i skrupulatne przestrzeganie prawa zakazującego sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia – mówi Michał Zych, Dyrektor Marketingu Sieci Detalicznych GK Bać-Pol. – Akcja zwracająca uwagę na problem sprzedaży alkoholu nieletnim jest bardzo potrzebna. Mamy nadzieję, że udział wszystkich – aktualnie ponad 200 – sklepów SPAR w ogólnopolskim programie realnie wpłynie na zmianę sytuacji i przyczyni się do trwałej poprawy świadomości społecznej w tym temacie.