20% udziału w ogólnej sprzedaży z kartami programu Mój SPAR oraz średnio o 58% wyższy średni koszyk niż dla pozostałych transakcji w sklepie – takie wskaźniki po pierwszych 3 miesiącach od uruchomienia prezentuje Program Lojalnościowy Mój SPAR, który wystartował 2 kwietnia 2019 r.
W programie lojalnościowym Mój SPAR klienci gromadzą punkty przyznawane podczas zakupów w dowolnym sklepie sieci SPAR, który przystąpił do programu, a następnie mogą wymieniać je na bony zakupowe o wartości 15, 25 lub 40 zł. Za każde wydane na zakupach 5 złotych, klienci otrzymują 1 punkt. Ponadto, za każde wydane 20 złotych naliczany jest dodatkowo 1 punkt bonusowy. Sklepy mogą przyznawać także punkty dodatkowe za zakup wskazanych produktów. Rejestracja do programu odbywa się online.
Program spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów sieci. Już po pierwszym kwartale funkcjonowania programu średnia liczba kart w sklepach biorących w nim udział osiągnęła wartość zbliżoną do uzyskanej w poprzednim programie lojalnościowym, który zastąpił. Sieć szacuje, że już w kolejnym kwartale liczba kart w sklepach uczestniczących w programie będzie wyższa niż miało to miejsce w ostatnim programie i to pomimo konieczności ponownej rejestracji w związku z wymogami RODO. W jednym ze sklepów już po pierwszym kwartale liczba wydanych nowych kart wyniosła aż o 37,52% więcej niż w poprzednim programie, cieszącym się wówczas dużym zainteresowaniem klientów.
Z obliczeń sieci wynika, że średnio już ponad 20% obrotu w sklepach realizowane jest przez uczestników programu, których przewagę (aż 81%) stanowią kobiety, co potwierdza wyniki badań dotyczących zakupów Polek i Polaków w sklepach oraz jest zbieżne z danymi sieci z organizowanych loterii. Jeśli chodzi o średni koszyk zakupowy klientów dokonujących zakupów z kartą, w sklepach, które przystąpiły do programu, jest on wyższy o średnio 58% od średniego koszyka tych sklepów, przy czym szczególnie dobre rezultaty odnotowują duże supermarkety, których klienci są bardziej wrażliwi na okazje i przy okazji zakupów poszukują również wartości dodanych.
– Pozytywnie oceniamy rezultaty programu lojalnościowego Mój SPAR po pierwszym kwartale od jego uruchomienia. Stworzyliśmy rozwiązanie nowoczesne, pozwalające wyeliminować papierowe formularze rejestracyjne starego programu, odciążając osoby pracujące na kasie, dzięki przejściu online. Jest ono zarazem dostosowane do oczekiwań klienta i realnie osadzone w możliwościach po stronie sklepów. Dane pokazują, że wprowadzona mechanika oraz komunikacja programu oddziałują na zwiększenie średniego koszyka, wpływając na wzrost i utrzymanie motywacji klientów, co było celem programu. Nie powiedzieliśmy jednak ostatniego słowa i w perspektywie jest możliwość dalszego rozwoju funkcjonalności programu – komentuje Michał Zych, Dyrektor Marketingu SPAR Polska.