SPAR podsumowuje 2017 rok

Aktualności

SPAR podsumowuje 2017 rok

13 listopada 2017

Rok 2017 jest udany dla sieci SPAR. Pozostały jeszcze niecałe dwa miesiące, a SPAR już może pochwalić się realizacją celów rocznych w zakresie rozwoju sieci oraz rozwoju sprzedaży do konsumenta. Sieć przedstawiła również swoje plany na kolejne lata.

Aktualnie z logo SPAR funkcjonują  252 sklepy. Taki był plan na cały rok, a do końca roku zostały jeszcze dwa miesiące. Pierwsze półrocze 2017 w odniesienie do 2016 to to wzrost 7,6 %. Konsekwencją wzrostów sprzedaży oraz rozwoju jest fakt, że wzrost całej sieci w ujęciu rocznym wyniesie prawie 26,0 %. W konsekwencji sprzedaż sieci w 2017 roku przekroczy zdecydowanie 1 mld złotych. Będzie to o ponad 10% więcej niż zakładały plany.

SPAR jest zdeterminowany, aby w nowym roku osiągnąć wyniki nie gorsze niż w 2017. W zakresie rozwoju plan zakłada osiągnięcie w 2018 liczby 300 sklepów, a na koniec roku 2020 planowane jest, aby w SPAR Polska działało 400 sklepów. Założony jest  również wzrost sprzedaży do konsumenta na poziomie wyższym niż wzrost rynku. To wszystko oznacza, że w 2018 r. celem jest przekroczenie 1,3 mld sprzedaży do konsumenta. 

Zarząd podkreśla, że gotowa jest już strategia na 2018.  Po pierwsze rozwój sieci, który cały czas podąża za trendami rynkowymi i zwyczajami konsumentów. Patrząc na cały rynek, na segmenty które rosną, widać jednoznacznie, że motorem rozwoju ilościowego i wartościowego będą sklepy convenience oraz mniejsze supermarkety. W obu segmentach SPAR jest obecny ze swoimi formatami: SPAR Express oraz SPAR Supermarket.  Sieć jest pewna, że te właśnie formaty będą rozwijały się najbardziej dynamicznie i dlatego w 2018 roku stawia bardzo mocno na projekt sklepów convenience. W tych sklepach nacisk będzie położony na produkty świeże,  a także będzie rozbudowywana oferta typu „food to go”, czyli produktów gotowych.

Drugi obszar aktywności to budowanie wielkości sprzedaży istniejących sklepów. Realizowane to będzie poprzez efektywne zarządzanie powierzchnią sprzedaży. W ramach tego SPAR już mocno pracuje nad jakością i czytelnością ekspozycji produktów w sklepie poprzez wprowadzenie optymalnych planogramów.

Sieć jest świadoma, że rośnie jednocześnie świadomość żywieniowa konsumentów, którzy są skłonni kupować częściej i więcej produktów świeżych, konfekcjonowanych w miejscu sprzedaży. Dlatego w asortymencie SPAR stawia na  rozwój produktów świeżych takich jak warzywa i owoce, mięso i wędliny, pieczywo czy tez nabiał.