SPAR notuje wysoki wzrost sprzedaży po trzech kwartałach 2018 r.

Aktualności

SPAR notuje wysoki wzrost sprzedaży po trzech kwartałach 2018 r.

08 listopada 2018

Sieć SPAR po raz kolejny odnotowuje wzrost sprzedaży, który w trzech pierwszych kwartałach br. okazał się większy o 11,03% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r. Poziom sprzedaży total SPAR Polska w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 838,6 mln zł. Głównym motorem wzrostu sprzedaży o ponad 11% w porównaniu z analogicznym okresem w 2017 r. był wzrost średniej wartości koszyka zakupów, wzrost sprzedaży z metra kwadratowego oraz wzrost liczby kupujących w sklepach. Sprzedaż LfL za trzy kwartały wzrosła o 2,46%, a oba wyniki sieć osiągnęła przy negatywnie wpływającym na branżę spożywczą zakazie handlu w niedziele niehandlowe. Na wzmocnienie wyników sieci wpłynęły również działania mające na celu utrzymanie wysokiej jakości oferowanych produktów i ich atrakcyjności dla klientów oraz działania w obszarze obsługi klienta i promocji sprzedaży. Na wzrost sprzedaży w minionych trzech kwartałach br. wpływ miała również konsekwentnie realizowana polityka ekspansji i rozwoju sieci. W ostatnim kwartale otwarte zostały m.in. EUROSPAR w Krakowie czy SPAR w Sosnowcu i Bochni. Firma w swoich planach zamierza kontynuować rozwój sieci, wzmacniać swoją pozycję rynkową i utrzymywać korzystny bilans. Sieć w dalszym ciągu koncentrować się będzie przede wszystkim na rozwoju dwóch najlepiej rokujących segmentów – supermarketów proximity oraz sklepów typu convenience.