SPAR kontynuuje dynamiczny rozwój

Aktualności

SPAR kontynuuje dynamiczny rozwój

30 marca 2016

Sieć SPAR – zgodnie z wcześniej przyjętymi założeniami – kontynuuje intensywny  rozwój. Od początku roku otwartych zostało już 5 nowych sklepów – w Milczanach (powiat sandomierski), Krakowie, Masłowie Pierwszym (powiat kielecki), Cieszynie i Opolu, natomiast wkrótce po Wielkanocy do sieci SPAR dołączyć mają kolejne 2 placówki w województwie małopolskim.

Dynamiczny rozwój i zaufanie do sieci sprawiają, że przyłączają się do niej zarówno nowi franczyzobiorcy, jak również ci, będący już partnerami sieci i zadowoleni z przebiegu dotychczasowej współpracy otwierają kolejne punkty. Przykładem jest jeden z ostatnio otwartych sklepów w Krakowie przy ul. Dożynkowej, będący siedemnastą już placówką sieci w tym mieście i drugą tego samego właściciela, posiadającego pierwszy sklep w Stryszawie. – Jestem zadowolony ze współpracy z siecią SPAR – mówi Grzegorz Waśko, właściciel nowo otwartego sklepu w Krakowie. – Zawsze zależało mi na kooperacji z siecią, która daje możliwości rozwoju i jest otwarta na dobrą współpracę. To podstawa udanego biznesu, właśnie dlatego kontynuuję swój rozwój w sieci.

Równolegle do przygotowań nowych otwarć prowadzone są zaawansowane rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami, zarówno pojedynczymi detalistami, jak i tymi, którzy posiadają kilka, kilkanaście sklepów.

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju sieć koncentruje się na poszukiwaniu potencjalnych partnerów działających na terenie całej Polski, ale z nastawieniem na południowo-zachodnią, centralną i wschodnią część Polski. W centrum zainteresowania są lokale w mniejszych miejscowościach oraz na osiedlach większych miast. Sieć nie wyklucza także jednorazowych przyjęć, większej liczby sklepów. Choć rozwijamy się bardzo dynamicznie, nastawiamy się przede wszystkim na rozwój jakościowy – podkreśla Robert Paździor, prezes Spar Polska. Naszym wyróżnikiem jest biznesowa uczciwość. Potencjalnym franczyzobiorcom mówimy wprost, jakich inwestycji oczekujemy i co detalista zyska w zamian, informując jednocześnie, że od początku zapewniamy wsparcie z naszej strony. W tym roku uruchomiliśmy już kilka programów inwestycyjnych dla poszczególnych formatów. Zależy nam bowiem, aby sklepy Spar były kojarzone przede wszystkim z dobrą jakością.

Centrala sieci kładzie więc duży nacisk na właściwy dobór asortymentu, jednolity wygląd i wystrój sklepów, każdorazowo dostosowany do danego obiektu, a także na wysoką jakość obsługi klienta.

Sieć udziela franczyzy w trzech formatach: Spar Express (do 200 mkw. powierzchni), Supermarket Spar (200-1000 mkw.) i Euro Spar (powyżej 1 tys. mkw.), skupiając się mocno na obszarze convenience.

Spar to przyjazne sklepy, które wyróżniają się szerokim asortymentem, działami produktów świeżych, przyjazną obsługą oraz markami własnymi Spar i Lubię, pozwalającymi franczyzobiorcom skutecznie konkurować o klienta. To sklepy, gdzie można szybko zrobić zakupy, znaleźć dobrą, nawet dyskontową cenę, ale również wysłać kupon Lotto, zapłacić rachunki, a także wypić kawę bądź zjeść kanapkę, dzięki konceptowi Bistro w ramach sklepu, adresując wszystkie potrzeby dzisiejszego klienta.

Obecnie Spar zrzesza w Polsce 210 sklepów.