SPAR International zanotował 4,5% wzrost sprzedaży w 2016 r.

Aktualności

SPAR International zanotował 4,5% wzrost sprzedaży w 2016 r.

22 maja 2017

SPAR International osiągnął w 2016 r. sprzedaż w wysokości 33,1 mld euro, dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży w Europie i ekspansji na nowych oraz rozwijających się rynkach.

 Wyniki sprzedaży detalicznej SPAR International, sieci obecnej w 44 krajach na całym świecie, zostały ogłoszone podczas 62. Kongresu SPAR International, który odbył się na Gran Canarii. Grupa ogłosiła wzrost sprzedaży na poziomie 4,5%.

Dyrektor Zarządzający SPAR International, Tobias Wasmuht, podkreślił, że zanotowany wzrost udało się uzyskać dzięki połączeniu organicznego wzrostu rok do roku, akwizycji na poszczególnych rynkach i strategicznej ekspansji na nowych rynkach. Marka SPAR na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach nadal jest partnerem numer 1 dla wiodących niezależnych detalistów w różnych rejonach geograficznych – podkreślił Wasmuht.

Sieć detaliczna SPAR, skupiająca niezależnych detalistów na całym świecie, odnotowała silny wzrost na rynkach zachodnioeuropejskich. Sprzedaż w dziewięciu krajach strefy euro wzrosła do 15 mld euro. Sprzedaż detaliczna w Europie Wschodniej wzrosła o 6,5%, a w Rosji o 7,7%.

Sieć szczególnie angażuje się w projekty w Azji, zwłaszcza na rynku chińskim. SPAR planuje otworzyć swoje sklepy w Mongolii i na Sri Lance.

W Europie Środkowej i Wschodniej SPAR zanotował wzrost sprzedaży o 6,1%. W ostatnim czasie zostały przyznane licencje partnerom na Białorusi i Ukrainie.

SPAR Polska, będący częścią Grupy Kapitałowej Bać-Pol, zwiększył liczbę sklepów o 18 w porównaniu do poprzedniego roku i zakończył rok z 225 placówkami (54 606 m2). Wynik sieci na polskim rynku to 185 mln euro sprzedaży (wzrost o ponad 3%). Aktualnie SPAR Polska posiada już 237 sklepów działających w ramach sieci franczyzowej, przyłączając m.in. silną lokalną sieć A&K z Mielca.

SPAR działa obecnie w 44 krajach, a w 12 545 sklepach zatrudnia 350 000 osób.