SPAR International nominowany do nagrody World Retailer of the Year 2015

Aktualności

SPAR International nominowany do nagrody World Retailer of the Year 2015

15 września 2015

SPAR International znalazł się w gronie ośmiu firm wytypowanych do prestiżowej nagrody World Retailer of the Year, wręczanej podczas tegorocznego Światowego Kongresu Detalistów w Rzymie.

Nagroda World Retailer of the Year przyznawana jest firmom osiągającym najlepsze wyniki finansowe, odnotowującym wzrosty sprzedaży, dostosowującym się do zmieniającego się otoczenia i wyznaczającym nowe standardy dla swojej branży.

Nominacja dla SPAR International jest potwierdzeniem zwyżkowych wyników organizacji w ciągu ostatniej dekady, do których niewątpliwie przyczynił się rozwój marki SPAR w Azji, na Bliskim Wschodzie oraz w Rosji. W ubiegłym roku, między innymi dzięki wejściu do dziesięć nowych krajów, organizacja odnotowała sprzedaż w wysokości 31,9 miliardów €.

    t

  • Nominacja do nagrody Retailer of the Year 2015 jest uznaniem strategii SPAR, zakładającej międzynarodową ekspansję naszej organizacji i popularyzację marki SPAR na całym świeciemówi Gordon Campbell, Dyrektor Zarządzający SPAR International.SPAR umacnia swoją pozycję na tradycyjnych rynkach europejskich, jednak przez ostatnie dziesięć lat stał się również bardzo atrakcyjnym partnerem dla wiodących, niezależnych operatorów detalicznych na nowych i wschodzących rynkach. Rozwijając markę SPAR skupiamy się na świeżości, szerokim wyborze produktów, profesjonalnej obsłudze i wdrażaniu najlepszych w swojej klasie innowacyjnych rozwiązań detalicznych – takie wartości są pozytywnie odbierane przez Klientów SPAR od Irlandii aż po Indonezję. Nominacja stanowi również wotum zaufania dla naszej koncepcji wielu formatów, która pozwoliła naszym partnerom detalicznym dostosować markę do swoich potrzeb oraz potrzeb swoich Klientów. Jest to również uznanie dla naszych partnerów, którzy współtworzą sukces marki zarówno na poziomie regionalnym, jak i krajowym.

Pomimo recesji na światowych rynkach, które miały wpływ na branżę detaliczną w ciągu ostatnich lat, SPAR odnotował w tym okresie dwucyfrowy wzrost w globalnym obrocie detalicznym. Tylko w 2014 roku  marka pojawiła się w dziesięciu nowych terytoriach, otwierając sklepy w Azji (Indonezja i Indie), Afryce (Angola), Malawi i Wschodniej Europie (Gruzja) oraz podjęła współpracę z nowymi partnerami w Rosji i Chinach. W pierwszej połowie 2015 roku SPAR rozpoczął działalność w Azerbejdżanie i kontynuował szybką ekspansję w Indiach i Indonezji. Dynamiczny rozwój kontynuuje także SPAR Polska, skupiając obecnie blisko 210 sklepów.