SPAR Group Ltd otrzymała od SPAR International licencję na prowadzenie marki SPAR w Polsce. SPAR International jest właścicielem globalnej marki SPAR.
SPAR Group Ltd jest odnoszącym sukcesy międzynarodowym operatorem marki SPAR od 1963 r. i posiada licencję na prowadzenie marki SPAR w wielu krajach w Afryce i Europie.
Komentując przyznanie licencji, Rob Philipson, dyrektor generalny SPAR Switzerland i nadzorujący działalność SPAR Group w Polsce, powiedział: „Przyznanie licencji dla Polski jest kolejnym wielkim kamieniem milowym dla SPAR Group i jest zgodne z naszą strategią dalszego rozwoju międzynarodowego. Mamy ambitne plany rozwoju w Polsce, która jest bardzo atrakcyjnym rynkiem. Z niecierpliwością czekamy na bliską współpracę z niezależnymi sprzedawcami detalicznymi na zasadzie dobrowolności, aby napędzać ich sukces i przyszły rozwój marki SPAR w Polsce. ”
Przyznanie licencji nastąpiło po potwierdzeniu zamiaru inwestycji SPAR Group w sieć detaliczną Piotr i Paweł. Inwestycja wymaga zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
SPAR Group Ltd jest notowana na giełdzie w Johannesburgu i obecnie działa w dwunastu krajach, w tym w RPA, Irlandii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a jej roczna sprzedaż wynosi około 6,3 mld euro.
Aktualnie trwa spór dotyczący licencji marki SPAR w Polsce. Wcześniej opublikowano oświadczenie Prezesa Zarządu SPAR Polska S.A. Leszka Bacia oraz oświadczenie Zarządu SPAR Polska.