Sokołów nawiązał współpracę z Too Good To Go, której celem jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności. To kolejne działanie firmy w obszarze społecznej odpowiedzialności, od lat stanowiącej podstawę strategii rozwoju całej Grupy Sokołów. W ramach rozpoczętej współpracy, w wybranych sklepach Gzella Net, konsumenci korzystający z aplikacji mogą w atrakcyjnej cenie nabyć pełnowartościowe produkty, ze zbliżającym się terminem przydatności do spożycia.
Marnowanie jedzenia jest dziś bez wątpienia poważnym i globalnym problemem. Według różnych badań, aż 1/3 żywności jest wyrzucana. – Sokołów zawsze przywiązywał szczególną wagę do zasad zrównoważonego rozwoju, a idea „zero waste” jest z pewnością jego ważnym elementem – mówi Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Czujemy się odpowiedzialni nie tylko za to, by nasze produkty miały gwarancję najwyższej jakości, bezpieczeństwa i smaku, ale też by zostały w pełni wykorzystane. Dlatego zdecydowaliśmy się podjąć współpracę z aplikacją Too Good To Go.
Twórcy aplikacji Too Good To Go podkreślają, iż ich misją jest inspirowanie społeczeństwa oraz dostarczanie narzędzi do walki z marnowaniem jedzenia. – Aby zmniejszyć skalę marnowania, potrzebujemy zaangażowania zarówno użytkowników, jak i poszczególnych ogniw łańcucha dostaw żywności. Rozpoczęcie współpracy z markami Sokołów i Gzella to jasny sygnał, że aplikacja jest doskonałym narzędziem ograniczania strat dla każdego biznesu spożywczego – mówi Anna Kurnatowska, Country Manager Too Good To Go w Polsce.
Firmy partnerskie, zarejestrowane w aplikacji Too Good To Go, mają możliwość tworzenia paczek zawierających pełnowartościowe produkty, które wkrótce musiałyby zostać zutylizowane, ze względu na koniec terminu przydatności do spożycia. Użytkownicy aplikacji dostają informację, jakie paczki są dostępne w ich okolicy. Mogą je nabyć w bardzo atrakcyjnej cenie.
– Już od początku tych działań widzimy ich pozytywne efekty – podkreśla Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Paczki przygotowane przez nasze sklepy i wystawione w aplikacji niemal natychmiast znajdują swoich nabywców. Cieszymy się, że dzięki temu wspólnie z naszymi klientami możemy skutecznie przeciwdziałać marnowaniu żywności. Od początku współpracy udało nam się uratować już ponad 3 500 posiłków, o łącznej masie ok. 4 ton, a odpowiadający im ekwiwalent uratowanego CO2 wynosi niemal 9 ton. Oczywiście z każdym dniem te liczby rosną. Satysfakcję daje nam także wysoki poziom ocen, wystawionych nam przez użytkowników aplikacji, który wynosi 4,68/5 i obejmuje średnią ocenę paczki, obsługi i punktu sprzedaży.
Obecnie korzystanie z aplikacji Too Good To Go jest możliwe w wybranych sklepach Gzella Net w Gdańsku, Warszawie, Tczewie i Szczecinie.
źródło: inf. prasowa