Sojusz zakupowy Intermarché i Casino Group

Gospodarka

Sojusz zakupowy Intermarché i Casino Group

1 września Intermarché i Casino Group ogłosiły rozpoczęcie współpracy obejmującej zakupy produktów wiodących marek we Francji. Sojusz dotyczy też międzynarodowych rozwiązań usługowych dla dużych firm spożywczych oraz reklam i spersonalizowanych promocji.

15 kwietnia Intermarché i Casino Group ogłosiły, że podpisały pięcioletnią umowę o strategicznym partnerstwie, aby scalić wartości, które obie firmy reprezentują.

Wspólna centralna jednostka zakupowa partnerów produktów spożywczych, nazwana „Auxo Achats Alimentaires”, zarządzana przez Intermarché, rozpoczęła działalność 1 września z siedzibą w Massy (południowe przedmieścia Paryża). Jej misją jest negocjowanie warunków zakupu z największymi grupami przemysłowymi w imieniu dwóch partnerów we Francji, na masowe towary konsumpcyjne wiodących marek – z wyłączeniem produktów pod marką własną, tradycyjnych produktów rolnych i owoców morza oraz produkty znanych marek krajowych z małych i średnich firm.

Poza Francją Intermarché i Casino Group utworzyły Global Retail Services, wspólną organizację, której zadaniem jest marketing usług międzynarodowych dla dużych grup przemysłowych działających na ich terytoriach w Europie (Francja, Belgia, Portugalia i Polska) i Ameryce Łacińskiej (Brazylia, Kolumbia, Urugwaj i Argentyna). Global Retail Services ma siedzibę w Brukseli.

Te międzynarodowe usługi mają na celu pomóc dostawcom w bardziej ustrukturyzowanym i spójnym rozwoju na ich rynkach oraz wspierać poszukiwanie synergii z dostawcami. Global Retail Services będą przewodniczyć na przemian Intermarché i Casino Group, a Stéphane de Fontenay, członek Intermarché, będzie pełnił funkcję pierwszego przewodniczącego. Michael Blouet z Intermarché został mianowany dyrektorem operacyjnym ds. globalnych usług detalicznych, a Laetitia Moulin z Casino Group sekretarzem generalnym.

Intermarché i Casino Group zakończyły wszystkie standardowe procedury powiadamiania i przekazywania informacji z właściwymi organami ds. konkurencji dla tych różnych partnerstw, które w związku z tym wejdą w życie przed rundą zakupową w 2022 r.

Zarówno Intermarché, jak i Casino Group pozostaną całkowicie niezależne, zwłaszcza w zakresie wszelkich innych źródeł zaopatrzenia oraz – bardziej ogólnie – w zakresie marketingu, cen i promocji, a także w zakresie rozbudowy sieci sklepów.

źródło: informacja prasowa