Podczas XI edycji kongresu Poland & CEE Retail Summit sieć Kaufland otrzymała pierwszą w historii nagrodę Sustainability in Retail Award w kategorii Food Retailer. Firmę wyróżniono za promocję idei zrównoważonego rozwoju i szczególny wkład w ochronę środowiska w zakresie prowadzonej działalności.
Oficjalne wręczenie nagrody odbyło się podczas XI edycji kongresu Poland & CEE Retail Summit – jednego z wiodących wydarzeń zrzeszających przedstawicieli polskiego sektora handlowego i FMCG. Po raz pierwszy w historii kongresu przyznawana była nagroda dla sieci handlowej promującej ideę zrównoważonego rozwoju: “Sustainability in Retail Award“. O tę prestiżową statuetkę rywalizowały projekty o największym wpływie na zrównoważone i cykliczne działania operacyjne realizowane przez sieci handlowe. Ostatecznie nagroda trafiła do sieci Kaufland, którą doceniono za wprowadzenie skrzynek wielokrotnego użytku Euro Pool System. Ich zastosowanie pozwoliło sieci znacząco zredukować zużycie jednorazowych, kartonowych lub plastikowych opakowań podczas transportu produktów świeżych. Z rąk organizatorów nagrodę odebrał Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska.
– Jesteśmy niezwykle dumni, że doceniono nasze działania w tak ważnym dla nas obszarze. Mamy świadomość, jak wielka odpowiedzialność w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i dbania o środowisko spoczywa na tak dużej organizacji jak Kaufland. To wyróżnienie dowodzi, że właściwie wywiązujemy się z naszych zadań i zmierzamy w dobrym kierunku. W tym miejscu pragnę raz jeszcze serdecznie podziękować, a także potwierdzić, że zgodnie z naszą strategią CSR to działanie robi różnicę – mówi Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska.