Kaufland wspiera rozwój polskich start-upów z sektora FMCG. 25 marca wystartowała platforma, dzięki której firmy mogą zgłaszać swoje produkty. Wybrane z nich pojawią się na półkach wszystkich 212 marketów sieci w całej Polsce.
Firmy mogą zgłaszać swoje produkty poprzez stronę http://startupbykaufland.pl. Następnie przedstawiciele sieci będą wybierać maksymalnie cztery start-upy, których produkty przez dwa tygodnie będą dostępne w sklepach Kaufland w całej Polsce. Klienci będą mogli je z łatwością znaleźć, ponieważ zostaną one wyeksponowane na końcach regałów. Kaufland oferuje w ten sposób nowym dostawcom bardzo atrakcyjne miejsca dla ich produktów, a klientom jeszcze szerszą i ciekawszą ofertę. Producentom, których produkty będą cieszyć się dużym zainteresowaniem wśród klientów, sieć będzie mogła zaproponować stałą współpracę.
Projekt Startup by Kaufland jest jedną z inicjatyw realizowanych w ramach przyjętej przez sieć strategii CSR oraz przyświecającej jej idei „Działanie robi różnicę”. Zgodnie z nią sieć podejmuje szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań zarówno w zakresie stosowanych technologii jak i oferowanych produktów.