Według najnowszej, czerwcowej analizy trendów sprzedaży, realizowanej przez firmę badawczą Nielsen, sytuacja związana z pandemią i wynikającymi z niej obostrzeniami sanitarnymi miała znaczny wpływ na handel, w tym również na sieci drogerii i perfumerii. Dla przykładu, wartość sprzedaży kosmetyków kolorowych zmalała o 7,5%. Jednak w tym samym okresie sprzedaż w sieci Drogerii Jawa tych samych produktów wzrosła o 0,8%. Ogólnie, w ujęciu LFL, Drogerie Jawa zanotowały wzrost na poziomie 16,2%.
– Filozofia lokalizowania placówek poza dużymi galeriami handlowymi uodporniła Drogerie Jawa na rynkowe spadki sprzedaży wywołane pandemią. Nie dotknęły nas przede wszystkim obostrzenia związane z zamykaniem galerii handlowych, a dobrze opracowane procedury spowodowały, że klienci nadal czuli się komfortowo w naszych sklepach, pomimo zwiększonego reżimu sanitarnego – mówi Wojciech Radliński, Prezes Zarządu, Drogerie Jawa.
Obecnie w Polsce działają 63 Drogerie Jawa o preferowanej przez polską klientkę średniej powierzchni sklepu 150 mkw. Sklepy stawiają na wystrój wnętrza, dostęp do szerokiego wyboru najwyższej jakości produktów oraz tzw. Ekspertki Piękna, które regularnie przechodzą szkolenia podnoszące ich kompetencje i zapoznające z cechami najnowszych produktów.
oprac. J.R.